Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 31 januari 2010 13:08

Jag blir lite arg då min mans son kommer hem från en natt hos sin mamma. Man har pratat om mig!! Och det är ju fritt fram!! Men mamman har tillsammans med sin mamma önskat livet ur mig??????? De tycker det är bra att jag är så FET, för då dör jag fortare i en hjärtattack!!! När barnen hör på sitter de och önskar att jag ska DÖ??

Måste faktiskt erkänna att det gör mig ARG!! Inte ofta jag blir arg över vad folk säger om mig. Det får man räkna med när man är politiker och facklig. Alla kan inte tycka lika som mig, det ju vore konstigt.

Men det där är verkligen att gå till personangrepp. Eller jag vet inte ens vad jag ska kalla det....

Sen är frågan hur ska man tackla det??? Ska jag bara strunta i det och tycka att de är löjliga eller ska jag ta upp det med pojkarnas mamma??? Jag väljer att strunta i det. Det som känns lite "roligt" är ju att när de inte har nåt annat negativt att säga om mig så går de på min vikt!!  =)

Att de -alltså mamman och mormorn- kallar mig häxa tar jag som en komplimang!!! =))))

 

Men måste ju säga att det gör mig bara ännu mer taggad för operationen och att gå ner i vikt!! Jag har tänkt att försöka gå ner 40-45 kilo. Och då lär jag ju inte dö av hjärtattack iallafall!!!

 

Under helgen så har min mamma varit här. Vi har haft thaimat tema. Det var alldelles jättegott!!! Och nästan inget fett alls!! Inget grädde!!! Massa grönsaker!! Jag ska nog göra thaimat lite oftare. Man KAN ju faktiskt utesluta de friterade räkorna... ;-)

 

Jag börjar känna mig som ett förväntasfullt barn inför julafton. Jag väntar och längtar!!! Det är inte jätte länge kvar. 

 

 

Nu ska jag fortsätta att ta hand om tvätten.

 

Ha det bra tills nästa gång

 

//Kathy

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards