Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 11 februari 2010 15:27

Jag har de sista tre åren hållit första maj tal. Hoppas att jag får äran att även i år hålla tal. Vaje år har jag försökt att ha något rött på mig. Första och andra året hade jag röda byxor. I fjol hade jag röda skor. OM jag har fått gjort operationen innan första maj i år så ska jag ha en röd klänning!!! Jag har en röd klänning som jag tycker är så fin. Jag KAN ha den idag, men det ser inget bra ut!! =)) Den är inte bara röd. Jag ska ett kort på den röda klänningen så ni får se va´ fin den är. =)) Så nu är det bara att hoppas att jag får frågan att hålla tal. OCH att operationen är gjord och att jag har gått ner så det ser bra ut i klänningen...hehe..Idag har jag haft nämndsammanträde. Jag talade om att jag kommer att vara borta och att min vice går inför mig. Jag talade inte om vad det var för typ av operation jag skulle göra. Utan bara talade om att jag skulle operera mig. Efter mötet kommer en av deltagarna till mig, nästan tårögd, och hoppas att jag inte är allvarligt sjuk. Så jag talade om naturligtvis att jag inte är sjuk och vad det var för operation. Sen kommer ytterligare en deltagare och pratar om operationer. Så på nästa sammanträde får jag nog tala om VAD det är för operation. Ja så får det bli. Trodde ju att det skulle räcka med att tala om att min vice går in och att jag ska operera mig. Men själklart blir ju folk fundersamma om vad det är för fel på mig...borde jag ju ha fattat själv...hmm...I övrigt så ska jag på kursen till veckan... IIIHHHH!! NU börjar det snart bli riktigt allvarligt!!!Som ni läsare säkert vet eller anat så är jag ganska hmmm...vad ska man säga....engagerad!!! Ja så kallar vi det!!! Jag har svårt att sluta jobba!! Så en nära kollega har funderingar på att jag kommer ha med mig datorn och jobba på sjukhuset. Inte dumt alls!! Undrar om jag ska fixa mig ett mobilt bredband. Eller tror ni att dom har nätverk man kan gå in på?? Kan ju inte vara nödvändigt att ligga i en säng och inte göra nåt, eller hur? Och ju fortare jag kommer igång ju bättre måste det ju va? Och nån sjukskrivning kommer det inte bli tal om!! Alltså, jag är ju tjänsteledig. Och sitta på ett kontor eller prata i telefon eller hålla i ett möte ska man väl klara?!Och till dig som gjorde din operation nu under veckan...jag hörde att allt gick bra!! Kul!!! Vi hörs!!!ha det bra tills nästa gång//Kathy

Skapa flashcards