Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 15 februari 2010 12:36

Har idag fått höra att jag uppdaterar bloggen för sällan. =)) Det är ju kul!! Det betyder ju att folk/Ni tycker min blogg är intressant läsning.


Angående klänningen som jag skrev om i förra inlägget. Jag lovade ju att lägga ut en bild på den. Kortet är taget! MEN hittar inte USB sladden. =(( Men det kommer! Och vad många tankar jag har kring just första maj nu. Förutom att drömma om klänningen så har jag även bestämt att ha en jeansjacka som jag köpte för mååånga år sedan. Den är knappt använd. Och avsluta verket med ett par bruna stövlar. Så då var kläderna klara. Nu var det bara talet kvar. Men då har jag kommit på att man inte alls kanske ens frågar mig. Vad gör jag då??? Hmmm...jooo jag talar ju med mitt fack!!! DE kanske vill att jag håller tal!!! =))

Så då är ju nästan 1 maj klar. Bara operationen kvar lixom!!


Under helgen hade vi besök av min svåger och svåger. Ja, de är homosexuella. Världens härligaste människor. =)) En av dem, min mans brors man, har gjort operationen. Så vi pratade ju givetvis om den. Han trodde inte att jag alls skulle klara mig på Modifast. Alltså det man ska gå på innan operationen. Man kan ju välja olika märken, huvudsaken är att man får i sig 800 kcal. Jag har som jag skrivit tidigare valt Modifast för att då behöver jag bara ta 4 påsar om dagen. Tror inte att jag hinner mer. Men min kära svåger tror inte att jag kommer att må bra av det. Vi får väl se vem som får rätt. Och OM han har rätt kommer jag inte erkänna det för honom iallafall =)), men här på bloggen kommer jag säga precis som det är. Han läser den inte ändå! =(

Sen pratade vi om efter operationen. Om smärtor. Jag har nämligen fått för mig att jag ska ta med mig egna smärtstillande läkemedel. Min smärtgräns är noll och ingenting. Får ont bara man petar på mig. Och då tror jag att jag inte får nog smärtstillande. Men det sa han att jag inte alls behöver vara bekymrad för. Jag får vad jag behöver.

Och att jag skulle ta med mig datorn och jobba ifrån sängen trodde han inte alls på. För jag kommer inte hinna det! Hmm....


I fredags var jag på tjejträff. Även där diskuterades operationen. En av min vänner har gjort operationen. Hon norskan jag har skrivit om, Ut på tur aldrig sur. Ja ni vet!! På träffen så tyckte de att jag minsann skulle vara hemma efteråt. Jag tycker att det inte spelar någon roll om jag sitter hemma och ska lära mig min nya mage eller om jag sitter på jobbet. Men det tyckte mina vänner att det var stor skillnad. För hur ska jag hinna äta. Och tänk om jag blir illamående. Man får väl planera. Hela mitt liv går ut på att planera timmar, minuter. Skillnaden? Ingen!! =)) Men vi får väl se. Jag kan ju bli en av dem som det blir problem med. Men om allt går som det ska så ska jag jobba. Fast med dagens teknik kan man ju jobba mycket hemma. Men jag tror att om jag ska gå hemma så kommer jag bli tokig. Men, men som sagt vi får se!!


Idag har jag haft möte med förvaltningschefen för min nämnd, min vice ordföring och sekreterarn. Har gått igenom dagordning och diverse. Numera har jag med mig min vice på dessa träffar, han ska ju "ta över" för mig när jag är borta. Så vi har gått igenom datum då jag är bokad osv. Inte ens han verkar tro att han behöver gå in så många gånger för mig. Hmmm....



Ja det var väl allt för nu! Förresten...igår var det alla hjärtans dag....min sista som överviktig =))



Ha det bra tills nästa gång


//Kathy


Glömde ju berätta att kursen börjar på onsdag denna vecka!!! =))

Skapa flashcards