Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Lite produkter och "fusk"

Av Kathy Överby Nilsson - 20 februari 2010 11:48

    Den här har jag köpt, eller rättare sagt det var min man som köpte den. Till mig!! Jag har jättesvårt att få i mig citrus. Det kliar i halsen, ibland blir mina läppar svullna. Inget trevligt. Men jag vet ju att det är bra att få i sig C-vitaminer. Så nu håller jag på att pröva mig fram. Den här juicen med clementiner har jag inte märkt nånting av ännu. Det varken kliar eller svider!!! Hurra!! För jag kommer ihåg att jag tyckte om apelsiner. Men kan inte äta det idag. Eller det kan jag ju! Jag dör ju inte!!

Men kursledaren gjorde reklam för detta märket, inga kemikaler! Lite dyrare!


Den här har jag oxå köpt. Superdupergod!!! När jag får ett sug efter godis kan jag gå och ta ett litet glas av den här Hallondrycken. Jag tycker verkligen att det här var god!!


Nu borde snart jag bli sponsrad!! =))

image450Det här knäckebrödet har jag oxå införskaffat. Ett bra mellanmål tänkte jag. Och det är det godaste knäckebröd jag ätit på länge!


Godmorgonvälling 5 literÄven den här har jag handlat in. Den har jag inte smakat på än. Jag tänkte ta det under veckan. Det är ju då det är stressigt  för mig att få i mig. Helgen är ju inga problem.

 

Sen måste jag ju visa vad jag tog igår när familjen åt chips. Gott som bara den. Har oxå tagit som mellanmål.

Varför visar jag allt detta nu då?? Jo för de här produkterna ska hjälpa mig att äta SEX gånger om dagen. Sen ska jag ju naturligtvis äta samma mat som vanligt. Men just de här ska hjälpa mig att inte stoppa i mig godis när jag behöver energi. Knäckesandwichen kan jag ha i väskan och ta mellan möten tex. Har även inhandlat Willys drickyoghurt. Jag köpte Bärrys först. Men det var så mycket i den. Jag orkade inte få i mig. Jag har inte prövat Willys än. Men jag har köpt dem förut till barnen. Och då tar de alltid slut. De kostar bara ca 6 kr styck. En sådan kan jag ju oxå ha med mig i väskan. Sen när jag var inne på brämhults och kollade så hade de även smoothies. Jaja...man kan göra dem själv...Men varför chansa?? Blir ju bara disk. Tid tar det säkert oxå. Och min tid är ju som den är. Skulle jag börja göra dessa själv är jag rädd att det inte skulle bli av. Jag har Inte provat nån än...men det ska det bli. Jag är inte så förtjust i frukt, och om detta gör att jag kan få i mig vitaminerna så är det OK för mig.

 

Det som har präntat sig in i min skalle från kursen är :"-det spelar ingen roll vad du äter utan hur mycket". Den tycker jag är bra!! Och väljer man bra mat och bra produkter så är det ju naturligtvis superbra. =))

Jaja....nu kommer det säkert några bannor från min mentor Maria, men det struntar jag i!! Huvudsaken är fortfarande att jag bryter ett mönster. Igår skrev jag att det skulle bli popcorn. Det blev en halv sandwich istället. Med ost och gräslök. Mums! I övrigt i går så blev det 6 måltider. Och när sockersuget kom tog jag vindruvor istället.


Igår fick jag ha en lektion för de stora barnen om operationen. 15-åringen  kom återigen och sa att jag fuskar när jag tar den här operationen. Jag blev rosenrasande. Så det var bara att visa honom och de andra alla papper jag fått från kursen och förklarade hur operationen går till. Vad som händer innan med flytet. Och hur det blir efter operationen. De rynkade på näsan ibland.

Sen frågade jag 15-åringen om han ville byta med mig. Att aldrig mer kunna halsa ett glas vatten tex. Han ville inte byta med mig. Försökte få honom att förstå att jag väljer heller att göra en operation än att vara överviktig. Att jag har försökt så många gånger att gå ner. Jag tror han förstod. Nästa "vapen" jag har är att visa en film på nätet ifrån en operation. heheh!!


Ha det bra tills nästa gång


//Kathy






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards