Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 25 februari 2010 21:31

Jaha...då har man gjort klart kursen inför operationen. Gött att ha det gjort!! FAST samtidigt har man ju lärt känna människor som är helt underbara!! =)) Det är lite konstigt. Man sätter ett gäng tjockisar i samma rum i fyra dagar, och ingen "skäms" för att man är just tjock. Alla i rummet är ju i rummet av samma anledning. Och va´roligt vi har haft. Kändes lite vemodigt att säga hej då :-(. Men vi träffs igen på måndag då vi ska till Dietisten. Dessa fyra kursdagar har vi varit i Karlstad, men dietisten träffar vi i Torsby. Jag hoppas verkligen att man träffs igen under vistelsen på sjukhuset när operationen genomförs. Så vi kan stötta varandra. Som sagt ett härligt gäng.


Kursen har varit givande. Och Ni som följer min blogg vet ju att jag redan har börjat ett nytt liv. Jag äter ju numera sex gånger om dagen. Och lat är jag ju så det blir inga avancerade måltider. Jag äter frukost, antingen välling eller smörgås. Idag blev det två knäckebröd och en drickyoghurt. Jag ska ta tillbaka nåt jag skrev i tidigare inlägg. Willys drickyoghurt är inte god. Tror inte att jag skrev det. Men jag skrev om den. Köp inte den om du inte vill ha massa kemikaler. Den var väldans söt. Inte god alls. Men alla kan ju inte dycka som mig...

Jag har bytt ut chokladen på eftermiddagen till knäckebröd eller frukt. Eller ett glas juice eller liknande. Fast jag har choklad i kylskåpet. Mörk sådan. Inte god! Men känner jag att suget blir FÖR stort tar jag en ruta. Jag har ätit två rutor.... Mitt PepsiMax beroende är snart borta. Jag dricker det fortfarande. Men inte varje dag. Och inte mängder. Jag äter frukt! Det har jag inte gjort tidigare. Så jag kan bara prata gott om denna kursen. Som + i kanten kan tilläggas att jag gått ner 1.5 kilo. Och min man har gått ner ungefär lika mycket. I övrigt äter jag väl som förut fast med mellanmål. Och kanske mer upplyst idag. 

Jag har ju tidigare pratat om att jag ska börja träna. Eller motionera har jag säkert sagt. Det börjar bli dax.  Måste skaffa mig en sån där cykel snart..

Min älskade dotter har sagt några gånger att:

- Mamma, när du blir smal ska vi börja springa.

Jag har nog svarat att:

- Varför det? Jag har inte gjort det tidigare varför ska jag börja nu?

Eller hur Felicia? Jag ser ingen anledning till att börja med saker bara för att jag går ner i vikt. Jag tycker inte om att springa, men kan gärna följa med dig ut och gå gumman!! =))


Nu ska jag berätta vad jag har gjort idag. Efter kursen alltså. Jag har varit och handlat!!! Och gissa om det tog längre tid än vanligt...Jag har vridit och vänt på förpackning. Kollar kalorier och socker å hej å hå. =))) Jag har köpt naturell yoghurt och naturell filmjölk. Som smak har jag köpt frusna hallon, frusna björnbär och någon bärmix. Även torkade bananer, müsli. Grövre bröd. Och massa frukt!! Här ska börjas att äta frukost som är ännu bättre för oss alla i familjen. Idag äter barnen choklad på smörgåsen och dricker o´boy till. Chokladen har åkt långt in i skafferiet. O´boyen var slut. Jag köpte ingen ny. Förklarade för barnen vad som gällde. ALLA såg bara nöjda ut!!! Ingen sa nåt om att de ville ha kvar chokladen. Vi gjorde upp att chokladen kan ätas nån gång ibland.. Det var heeelt OK!! Så jag känner mig nöjd!!!

Köpte även på mig lite nya mellanmål. Lite smoothies osv. Jag är ju lat!! Den duktiga gör säkert sina egna smoothies och andra mellanmål. Inte jag!! =))


Nä ska jag ta mig lite frukt tror jag.


Ha det bra tills nästa gång


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards