Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Bantar....

Av Kathy Överby Nilsson - 3 mars 2010 19:06

...gör jag absolut inte!!! Det verkar som att folk automatiskt tror det bara för att man tänker på vad man äter. Men jag bantar INTE!!!! Det är slut på mitt bantande!!! =)) Det som gäller är att " det spelar ingen roll vad man äter utan hur mycket". Jag lever efter det!! Man kan äta precis som vanligt men mindre. Och äta ca var tredje timma!


I går var jag på möte och jag hade glömt att ta med mig mellanmål!! PANIK!! Jag vet ju att jag blir vrålhungrig efter ca tre timmar. Alltså numera äter jag ju frukost. Och sen fortsätter mina måltider resten av dagen med ca tre timmar mellan. Men nästan exakt på timman när min mage börja bli hungrig så kom det kaffe och smörgås. YES!!! Då var jag ju räddad för tre timmar till. Det var Klengås. Och alla som vet vad klengås är vet att det är en fjärdedels rund kaka med mycket smör och riven getost. Jag tog en halv.

Trodde att mötet skulle vara slut till lunch så jag kunde åka hem, men fel fick jag. Vi fick avbryta för lunch. Så då gick vi till Pizzerian. Blev en sallad! =) Sen vid 15-tiden var mötet slut så då var jag ju räddad igen. PUH!!


Har fortfarande funderingar på min sista måltid. För nu vet jag ju att det inte är länge kvar. =)) MAX 3 månader!!!! Och då är det alltså MAX 2 månader till jag ska börja med flyt. Så det betyder att jag måste snart ha bestämt min sista måltid. De andra på kursen skrattade lite åt mig när jag pratade om sista måltiden....HAHAHA!!!

Men har vunnit ett bud på Tradera!! Jag har köpt nutrilett. Och fasen ta den som berättar det för min svåger!! ;-) Men jag tänkte att det kunde vara bra att ha!! Fick 17 påsar för 146 kronor. Inte illa!! Sen smakar de skit, men va fan!!

Men i vilket fall som så tillbaka till min sista måltid. Jag har planer på att åka iväg med maken på hotellweekend!! Vi brukar göra det med jämna mellanrum för att få lite andrum och naturligvis umgås. Vi åker inte långt!! Sist vi var borta var några dagar innan jul. Jag hade ett eftermiddagsmöte i Karlstad, en fredag, så då passade vi på att boka hotell i Karlstad en natt. Det räcker egentligen med en natt. Då brukar vi gå på bio, äta mat och bara vara!! Och innan vi åker hem är det IKEA som gäller!! =))

Min mamma är ju den som gör att detta är möjligt. Inte många som vill ta hand om fem barn bara så där, men mamma gör det!! Hon kommer hem till oss och tar hand om barn och djur med ett LEENDE!! Beundransvärt!!! Du är bäst mamma!!

Men jag tror att det får bli en sådan resa igen!! Och där får min sista måltid bli!!


Nä nu väntar jag på att maken ska komma hem, vi ska se på Luftslottet som sprängdes. Visserligen har vi sett den på Bio men.....Kul ändå!!


Ha det bra tills nästa gång


//Kathy

 
 
Ingen bild

nina

6 mars 2010 10:54

hej kathy
har läst din blogg, och måste säga att du gör helt rätt, jag gjorde operationen för 2 år sen, och har gått ner ca 40 kg, det enda jag ångrar är att jag inte gjorde den tidigare, stå på dej och lycka till, hälsa anne-marit
kram från nina "löf" gylterud, din gammla dag mamma :)

 
Ingen bild

//Kathy

7 mars 2010 21:04

Det visste jag faktiskt inte att du hade gjort Nina! Kul att det har gått så bra!!
De informatörerna vi hade på kursen sa samma sak som du
-"Ångrar att jag inte gjort det tidigare."

Jag ska hälsa modern!!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards