Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 10 mars 2010 09:49

Usch och fy!! ÄCKLIGT!! Min man tyckte att jag skulle smaka på nån av de där smakerna jag har. Och det lät ju inte så dumt!! Så VI provade banansmaken. URK!! Den var inte god!! Så det är en jädrans tur att just bananen var ett smakprov från Modifast. Köper alltså inte den!!  Fast gubben tyckte den var god och drack upp den. =))

Kollar runt på nätet nu och ser vad som finns. Har hittat Allévo. De har tydligen en Thaisoppa. Den ska jag beställa!!

Så om någon nu är intresserad av vilka smaker jag har så ska jag pedagogiskt berätta det =))


* Hallon, Modifast                                          

  8 påsar= 2 dagar

* Vanilj, Modifast                                          

   8 påsar= 2 dagar

* Choklad, Modifast                                          

8 påsar= 2 dagar

* Potatis och purjolöksoppa, Modifast                

8 påsar= 2 dagar

* Sparrissoppa, Modifast                                 

8 påsar= 2 dagar

* Blåbär, Nutrilett                                         

*15 påsar= 2 dagar /blir en över

* Choklad, Nutrilett                                          

14 påsar= 2 dagar

* Kycklingsoppa, Nutrilett                                 

2 påsar

* Jordgubb, Nutrilett                                        

1 påse

*Banan, Modifast                                          

 1 påse


Enligt ordination så ska vi få i oss ca 800 kcal/dag. Jag försöker att få så stor variation som möjligt på smakerna. Inte helt enkelt. Men jag ska nu beställa Thaisoppan. Sen fanns det oxå Tropicsmak men den kan jag inte äta/dricka då jag inte tål citrus. Det är säkert bara kemikalier, men jag chansar inte. Men det är ju kul att det finns olika smaker. Det fanns en tid då det bara var choklad och jordgubbsmak. Den chokladnutrilett var helt enkelt BLÄÄ!! Men det var då!! Nu får jag tro att den är bättre!! Annars är det ju bara att bita ihop och svälja.


//Kathy

Av Kathy Överby Nilsson - 10 mars 2010 07:56

...är snart fixat nu. Köper på mig lite då och då! Har förutom fem kartonger Modifast vunnit ett bud på Tradera, det var 17 påsar (tror jag) med nutrilett. Chokladsmak och kycklingsoppa. Igår hittade jag nutrilett med blåbärssmak, så den åkte med i vagnen. Hittade även en shaker. Så när brevet väl kommer så känns det som att jag är väl med!! =))

Ska räkna igenom sedan för att se för hur många dagar jag har.



Annars händer det inte så mycket


Ha det bra tills nästa gång


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards