Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Ibland kan man undra....

Av Kathy Överby Nilsson - 6 maj 2010 17:16

Igår skrev jag ju om att en operation hade blivit stoppad. Det var nog inte så konstigt alls. Personen i fråga hade gått ner 4 (!) kilo innan operationen. Jag har skrivit det tidigare, men jag skriver det igen. Vi MÅSTE ha gått ner minst 7 kilo innan. Och den här personen verkar ju inte alls motiverad att göra en operation. Enligt min källa så hade personen i fråga ryckt på axlarna när han fick beskeded och sen börjat äta!! Nån annan kunde ha fått den här tiden. Någon som var mer motiverad!! Men återigen enligt min källa vägde personen 195 kilo. Kanske man inte är så motiverad då?? Jag vet inte! Man tycker att 195 kilo så ska man vara motiverad!! Och med en sådan övervikt så skulle kilona bara rasa av. Man funderar ju lite hur folk tänker....


Igår hade jag det lite jobbigt!! När jag kom hem så stod det potatisbullar och fläsk på spisen. MUMS!! Jag tycker inte om fläsk men......det såg jätte gott ut!! När jag öppnade skafferiet fanns där en skål med chips!! VILLE HA!!!! Var hur jobbigt som helst att stå emot!! MEN JAG GJORDE DET!! Jag tog mig tuggummi.


När jag var på ett möte under veckan så blev det ju naturligtvis pratat på min flytperiod, där sa jag att jag ABSOLUT inte skulle börja med tuggummi. Min motivering var att det retar bara magen. Just för tillfället så har jag hur mycket tuggummi som helst!! =) Sockerfria naturligtvis!! Vet inte hur jag skulle klara mig utan tuggummi!


Jag har idag gjort makaroner och köttbullar till familjen. Åhhhh vad jag ville stoppa en köttbulle i munnen. Men jag gjorde mig min soppa och satte mig och åt upp den.

Jag försöker att äta ihop med familjen. I alla fall middagen. Det är lixom dagens viktigaste mål. Inte för matens skulle utan för att få prata med familjen. Höra hur det har varit under dagen osv.


Igår vet jag inte riktigt vad som hände, jag fick inte i mig all potatis/purjolök soppa. Blev bara stop! Så idag har jag kört sparris!

Beställde mer Modifast igår. 4 kartonger! Det blev hallon, vanilj, sparris och potatis/purjolök. Får hoppas att det funkar med potatis/purjolök i fortsättningen.


En kväll gjorde jag mig faktiskt buljong. Det var salt och gott.


Nu ska jag fortsätta med mina hushållsnäratjänster


//Kathy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Skapa flashcards