Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 19 maj 2010 22:07

Jag har idag gått ner -7,8 kilo!!!! =) Och jag trodde nog inte att jag skulle märka det så väl som jag gör. Mina "nya" favorit jeans får jag nog lägga bort. De är för stora!!! =D. De hänger i benen och i rumpan!! Det är ju egentligen jättekul!! Men det går fort. En del tröjor/toppar kan jag heller inte ha längre. De har blivit för stora över bysten. Mina ringar börjar kana av.  Men jag ser fortfarande inte bra ut i min fina klänning. Alltid när jag gått ner tidigare så har jag gått ner på benen och ansiktet och halsen. Aldrig på magen. Inte så fort iallafall!! Likaså nu! MAGEN VERKAR INTE BLI MINDRE!! Undrar om den överhuvudtaget blir mindre??

Men jag fortsätter att kämpa på.

Idag har jag haft en samtal med min älskade Maria. Vi har pratat "lyxproblem". Jag har helt plötsligt fått ett "bekymmer", tänk om jag blir en 34:a. Det vill jag ju inte. Men vilket problem lixom!!! Jag är inte så lång och har inte heller någon grov benstomme, så "risken" finns. Min mamma tyckte att det var ju bra, för då kan jag köpa billiga kläder på REAN!! HAHAHA!!! Man ska ju se positivt på allt!! Men det är ett lyxproblem!! Nu kommer jag att hänga ut Maria!! Hon har gått ner jättemånga kilon och har nu bara (ska jag våga skriva det) bara 9 kilo kvar tills hon har nått sin målvikt, enligt BMI. Och hon känner sig tjock!! Jag har kvar ca 30 kilo innan jag når MIN målvikt!! Men men......jag kanske oxå tycker att jag är tjock när jag har 9 kilo kvar. JAG tycker du är jätte duktig Maria och du är inte längre synligt tjock!! Men man kommer säkert alltid vara en tjockis i en smal kropp. Jag beundrar Dig Maria!!




Nu ska jag skriva om nåt helt annat än om min vikt!! Jag vill höja min dotter till skyarna, sätta henne på en pediestal (stavning). Hon är min hjälte!!!

För snart 2 veckor sen så brann vårat uthus ner. Felicia var den som märkte branden. Hon tyckte att det luktade konstigt, att det blev varmt och att hundarna skällde mycket. Så hon gick och kollade. Skrek till mig - Mamma det brinner, ring 112!! Jag fick panik!! Ringde 112. Huset ligger inte alls långt från uthuset så jag var ju rädd att det skulle ta sig i huset!! Skriker väl nåt till Felicia om att hon skulle hämta småflickorna. Hon hämtar barnen, tar med dem ut!! Hon är lugnt och sansad!!

Hade det inte varit för Felicia så hade nog även huset brunnit ner!! Hon är min hjälte!!! Idag fyller Felicia 11 år. Jag och min mamma överraskade henne på skolan med blommor inte bara för att hon fyller utan även för att hon är en sann HJÄLTINNA!!

Jag vet att du kommer läsa detta Felicia, Jag älskar dig, inte bara för att du räddade oss och huset, utan för att du är du!!! Hoppas att du kommer att fortsätta att vara just Du!!!


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards