Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Första veckan i mitt nya liv

Av Kathy Överby Nilsson - 8 juni 2010 18:47

Idag är det en vecka sen jag gjorde min operation. Veckan har gått bra. Jag måste säga att jag är oförskämt pigg =)


Jag rullades in till en hall 1 juni kl 13,30, sen fick jag gå till operationssalen och lägga mig på bordet. Där fick jag lägga mig som Jesus på korset. De lindade mina ben och gav mig nåt äckligt att dricka. Det var folk överallt. Sen tog det inte länge så sov jag. Vid 15:00-15:15 så ringde jag till Felicia och talade om att jag lever. Sen sov jag en stund till. Vid 18-tiden så vaknade jag till liv igen.

Efter det var det att flytta till avdelningen.

Sjukhusvistelsen var väl som sjukhusvistelser brukar vara. Långsamma!! Hade det inte varit för besöken från familjen och vänner så vet jag inte hur man står ut. Sen hade jag ju min tjockiskurskamrat på samma avdelning. Han hjälpte också till att få tiden att gå!! Vi tillbringade många stunder på balkongen med att sitta och prata MAT!!! HAHAHA!!! Tack vännen för att du gjorde det lättare att vara där!!


Jag fick åka hem på fredag, och jag vet inte om det finns ord för hur mycket jag längtade efter att få komma hem. Sista dagen fick vi mat också!! Soppan till lunch är nog den godaste soppan jag ätit. Tänk bara att få en annan smak än Modifast?!


Väl hemma så tog jag ett varv runt huset. Hamnade sen i Badenbaden, somnade. Dagarna hemma har varit bra. Jag äter nästan som jag ska. Har svårt att få i mig alla 6 ggr. Är lixom inte hungrig. Har haft problem med att få i mig så mycket fett som jag ska. Men jobbar på det nu. Jag går väldigt mycket, vill få igång magen och komma igång.


Jag skrev i tidigare inlägg att jag skulle ha med mig datorn och jobba.......så blev det. Jag har inte jobbat mycket, bara hållit mig uppdaterade och skickat några mail.

Väl hemma så har jag faktiskt varit på ett möte =)


Ja nu kommer väl det som de flesta tycker är intressantast!!! Viktnedgången!!!

På sjukhuset gick jag UPP ca 1 kilo. Det har jag gått ner nu! + ca 3 kilo till. Jag väger mig varje dag, vilket Maria inte tycker är bra!!  Men jag kommer nog göra det en stund till!!


Nu ska jag hämta barn på fotboll!!


Tack alla som stöttat mig med SMS och via Facebook. Ni har verkligen hjälpt mig!! Och ett stort Tack till min underbara familj.

Tack Mamma!! Hoppas du får ge mig många hundringar!! =)

Tack Maria!! Finns inte ord!!

Occh ett speciellt tack till Thomas!!!


//Kathy

 
 
Ingen bild

Rebecca Höiby (http://www.baxxa.blogg.se)

9 juni 2010 09:34

Fin blogg :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards