Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 27 juni 2010 16:44

Ja nu har det ju varit midsommar med allt det innebär. För mig så handlar alla högtider om mat!! Så har det alltid varit. Skillnaden nu är att jag inte kan äta allt. Så då kom jag på den snille idén att jag lagar lite av varje och inte bara köttbullar, prinskorv och sill. För jag tycker inte om nån av de sakerna egentligen. Jag gjorde fylld fläskfilé och potatisbakelse oxå. Och smögenrullar. Fläskfilé fick jag för mig att jag kunde äta. OCH jag hade rätt. =) Så jädrans glad jag blev. Tog en skiva och en bakelse och några fetaost tärningar. Fetaosten orkade jag inte. Inte heller hela bakelsen. Men bara att få äta!!!! HURRA!!

Men jag håller ju nu på att lära mig vad jag klarar och inte klarar. Det är ju olika från person till person.

Jag klarar inte: choklad, smögenröra, saftsoppa, olika feta såser, inte dricka direkt efter måltid. Jag blir illamående.

Jag vill inte äta vissa saker längre bara för att jag blir illamående när jag tänker på olika rätter eller varor. Tex köttfärs. Vissa juicer vill jag inte heller ha.


Men idag till frukost har jag ätit knäckebröd!! =) GOTT!! Har längtat till det!! Mina måltider nuförtiden är mycket fisk. Blir väl snart trött på det =(

Jag har ätit pizza och det har gått bra. Jag och flickorna var i stora staden förra veckan, vi skulle äta lunch. För oss fyra flickor kostade lunchen 75 kr. HAHA!! vi köpte en Vesuvio och två drickor. Det blev både pizza och dricka kvar. Billigt och bra!!

Har gjort ett nytt försök att köpa mig kläder. Förra gången gick det ju inte jättebra. De var ju för stora. Men denna gången tänkte jag till. Köpte tights som faktiskt är 2 storlekar mindre än förut. Köpte en tunika som är 1 storlek mindre än vanligt. Kunde säkert ha köpt mindre.... och sen gick min make och dotter och köpte ett linne som var 2 storlekar mindre än vanligt. Kul!! Men har fortfarande väldigt svårt att se att jag har blivit mindre. Har snart gått ner 17 kilo.

Klänningen- ni vet vilken- tycker jag inte riktigt passar än. Och jag som hade tänkt att ha den på svägerskans kalas i juli, när det nu inte blev i maj. Men det verkar som jag får ta nåt annat. SUCK!! Nu är väl målet att ha den på mormors 80 års kalas i september. Tänk om den då är för stor?? Vad gör jag då?? Undrar om det finns nån anledning att kunna ha den i augusti kanske....Hmm...

Idag har jag gett bort kläder till min mamma. Kläder som har blivit för stora. Och sen kom någon på den smarta idén att prova brudklänningen. Sagt och gjort.... Den är alldelles för stor. Och så lång den hade blivit. Väldigt stor över brösten!! Och magen!! Jag gifte mig för ett år sen bara!!

Jag har även gett bort min goda vän "fläskepressen". Vi har hållit ihop i många år. Nu är den borta....Ska ju inte behöva en sådan nåt mer. Och nu gör det lite ont att ha den. Har ju förstås provat. Ingen höjdare.


Igår var jag med barnen på stranden. Badade inte!! Dels var det kallt, dels så har jag inte kommit så långt att jag kan visa mig i så avslöjande kläder. Och jag hade bara bikini med. Och då ser folk min mage mycket tydligt och ärren efter operation. Nog för att jag springer omkring och visar för min familj, men där går gränsen.


Ha det bra tills nästa gång


//Kathy

Skapa flashcards