Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 2 augusti 2010 12:26

Jag vill gärna fortsätta att "skryta" och tala om vad "duktig" jag är. =) Idag har jag på mig ett par jeans som jag inte fick på mig för 14 dagar sen. Hur är det möjligt lixom?? Det går fort!!


Jag har ju hela tiden skrivit att jag inte märker av att jag går ner i vikt mer än att kläderna blir för stora. Och en del kläder passar plötsligt. Mina kurskamrater pratar om att de har blivit piggare osv. Det märker inte jag nånting av. Pratade med min familj om det. Då säger de att de tycker att jag har blivit gladare!! =) Att jag har mer ork än vanligt och mer energi!! Tänk vad konstigt!! Familjen märker det men inte jag...

Jag kan inte påstå att självförtroendet har blivit bättre än tidigare då jag aldrig tyckt att jag har haft problem med det. Men det lär väl snart märkas om andra tycker det.


Min kära bror var på besök igår, då talade jag ju naturligtvis om att jag nu gått ner 21 kilo. Då sa han att tänk och gå med en ryggsäck hela dagen som väger 21 kilo. Det orkar man lixom inte. Min man tycker att det är konstigt att inte kroppen protosterat genom att jag har fått ont i knäna osv.

När man börjar tänka på att bära 21 kilo, då får man en annan bild av viktnedgången.


När jag startade den här bloggen var tanken att man skulle få följa mig och min resa och att jag med min berättelse skulle kinna inspirera fler att ta itu med sin hälsa. För det är ett hälso problem. Kanske inte nu, men när man blir äldre. Hoppas jag har kunnat inspirerat nån. Inte absolut till att göra en Gastric Bypass, utan att ta itu med sin hälsa.


Idag är det nästan exakt 2 månader sen min operation. Jag ångrar den inte för en sekund!! Jag tycker det är jätte kul att komma i kläder som jag inte kommit i förut. Jag tycker att det är roligt att min omgivning tycker att jag har mer ork och energi. Jag har inga problem med maten. Inte tappar jag speciellt mycket hår. För mig har detta bara vara +.


Ha det bra tills nästa gång


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards