Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

=))

Av Kathy Överby Nilsson - 6 augusti 2010 16:58

Vill berätta nåt RIKTIGT kul!!! =)))


Jag har ju vid upprepade tillfällen skrivit om KLÄNNINGEN!!! Jag har ju haft planer på att använda klänningen på söndag då jag ska träffa tidigare Statminister Göran Persson. Jag har provat klänningen och den passar väl sisådär!! Jag KAN ha den!! Magen putar visserligen ut på vissa ställen, men jag är heller inte trådsmal....


Men nu till det roliga...jag var idag på Kappahl och skulle titta lite på kläder. Hittade en tunika. A Folklore tale tunika!!! Och den var inte på TJOCKISAVDELNINGEN!!!! Jag tog med mig den största storleken på icke tjockisavdelningen till provrummet. På väg till provrummet så passerade jag tjockisavdelningen, där hängde en liknande tunika. Jag var ganska nervös på vägen till provrummet, tänk om den inte passar?? Vilket jag egentligen inte trodde att den skulle göra. Men då fanns det ju liknande på XLNT avd!!

Väl i provrummet så drog jag på mig tunikan och kände att den var för liten. Kände att jag genast blev ledsen och besviken. Va´fan, 21 kilo och det märks inte!!??!!

Men när tunika väl satt på riktigt så PASSADE den!! =)=)=)=) Jag behöver nu inte gå på tjockisavdelningen!!! Det är en känsla som är helt underbar!! Jag är STOLT!! Jag har nu storlek.....nu kommer det...nu lämnar jag ut mig....44-46!!! Det är fortfarande för stor storlek till min längd, det är jag medveten om....men 44-46!!! Jag minns inte när jag hade det sist!! Jag har även en jeansjacka i storlek 44 som passar!!! Köpte den för måååånga år sedan. Ser nästan ny ut. Kunde nog inte använda den länge.....

Jag har sen 3 maj till idag gått ner från storlek 52-54 till 44-46!! =))))) Det blir några storlekar det...


Jaja...KLÄNNINGEN får nog hänga en stund till!!!



Ha det bra tills nästa gång


//Kathy -en stolt 44-46a

 
 
leone

leone

9 augusti 2010 02:49

Låter fantastiskt kul att kunna köpa kläder på den "normala" avd, vilken känsla! Ska bli spännande att se före och efter kort senare om du tänker lägga ut det? jag hade allt tänkt göra det själv,men när det börjat hända lite saker...tror nog att många i min omgivning inte vet hur mycket jag väger...usch...tänkte iallefall ta mig ut och motionera lite nu innan,är rädd att man går upp 10kg bara av att vänta på operationen. Jag är så nyfiken på hur en matdag kan se ut...men antar att det är väldigt olika. Lycka till!

http://loone77.bloggplatsen.se

Kathy Överby Nilsson

23 augusti 2010 22:26

Ja det är kul att kunna köpa "vanliga" kläder. =) Men jag märkte att sist jag var på en klädaffär så handlar det om vilken dag man har!! Jag hade då en "tjockisdag". Inget satt bra och ville bara ha kläder som döljde magen. Den känslan vet jag inte om den nångång går bort. Jag kommer att lägga ut kort så småning om...än så länge är det lite känsligt.
MIN mat dag ser ut så här:
Börjar dagen vid 6,30 med ett rostat bröd med salamiost.
Vid 9-9,30 så tar jag antingen knäckebröd eller drick yoghurt (stavning)
Vid 12,30 så är det lunch och då är det olika vad jag äter, lite beroende på vart jag är. Sen tar jag knäckebröd vid 14,30 ca. Middag vid 17 tiden och det är samma som familjen äter. Sen blir det knäckebröd eller rostat bröd till kvällsmat. Ja det är ungefär så mina dagar ser ut. Jag äter mina varma måltider på assiett.
En matdag ser säkert olika ut för alla...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards