Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 25 augusti 2010 21:46

Jag har helt plötsligt fått dilla på wokad mat. Och det är kyckling wok som gäller. Jag tar en frusen kycklingfilé lägger den i en smord ugnsform, häller på massa soja och grillkrydda, och in i spisen. Tar classic wokgrönsaker och wokar dem. Kokar de där billiga nudlarna (3 för 10). Kollar kycklingen i ugnen och häller på ca 1,5 dl vatten och in i ugnen igen i ca 3-5 minuter. Tar sen halva filén och delar upp den i lagoma bitar och kastar den i woken. Häller av nudlarna och slänger även i dem i woken. Och nu till det fiffiga!! Tar "saften" från formen kycklingen låg i och häller i woken. Detta ger massa smak!! Och en liten klick ostronsås. Detta smakar himmelskt!!! Och den andra delen filé tar jag dagen efter. Ett sådant hopkok gör att jag har två luncher!! Pröva!! Sitter just nu och äter det!!


I övrigt så är jag mycket bättre från "vecketproblemet"



Ha det bra!!


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards