Alla inlägg den 14 september 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 14 september 2010 21:28

Just nu är det många tankar... Min största fundering just nu (förutom vem som vinner valet) är hur jag kan har låtit det gå så långt?!

Tittar på kort och blir äcklad av vad jag ser!! Tänk hur jag såg ut!!

HUR KAN JAG HA LÅTIT DET GÅ SÅ LÅNGT???


Igår fick jag en AHA upplevelse. Låt mig berätta: Är ju min blogg så jag skriver ju vad jag vill....


I januari eller februari i år så skulle jag gå från jobbet till en glasmästare och hämta bilen. Eftersom det var vinter hade jag på mig en vinterjacka!! Jag kommer ihåg att jag tänkte -hoppas ingen ser mig.

Jackan satt nämligen som ett korvskinn. Jag hade problem att stänga den. För övrigt en fin jacka, mer en kappa.

Igår satte jag på mig den när jag skulle ut och röka med min man. Vilken chock!!! Den var för stor!!!!! Blivit lång och jag kunde verkligen stänga den!! Jag kunde lägga den omlott runt magen. Då kom tanken - hur har jag kunnat låtit det gå så långt??

Har tänkt på det där under dagen.


Jag har ju tidigare berättat om att jag inte har haft problem med min övervikt. Fast då kan jag berätta att det har jag nu!! Inte hur överviktig jag är idag, utan HUR överviktig jag var då!! Konstig tanke....


Idag när jag var ute och valarbetade träffade jag en tidigare arbetskamrat. De hade tydligen pratat om mig på min tidigare arbetsplats. Nån hade sett mig och tyckte att jag hade blivit så liten. =) Så jag gick ur bilen och visade henne att så var inte RIKTIGT fallet. Fast det tyckte hon. Hon sa att det nästan inte var nåt kvar av mig!! Det var ju en lögn, misstänker jag!! Jag har ju kvar 20 kilo!!!!


I övrigt så mår jag toppen!! =) =)


Ha det bra tills nästa gång!!


//Kathy



Ovido - Quiz & Flashcards