Direktlänk till inlägg 22 september 2010

-28 och lite funderingar.

Av Kathy Överby Nilsson - 22 september 2010 09:33

Nu har jag enligt vågen gått ner 28 kilo =) Fast de sista tre veckorna har jag på vågen stått helt stilla, men mina kläder blir bara större. Då jag gick ner 3 kilo en vecka så märkte jag det ju inte, nu förstår jag att det har tagit dessa veckor att ställa allt till "rätta". =) Min kära make tycker att magen har ändrat sig dessa veckor. OCH det ser JAG faktiskt!! Jag har sett en skilnad. Ärren har nämligen kommit närmare varandra. =) Så nu kan även jag se det. =)=)


Nu till en liten fundering....

Funderingen gäller BHar.  På en BH (iaf de jag har) Så är det tre olika hyskställen. Vet inte om det heter så. Men de där som sitter bak. Om det är storlek 95C vilken av ställena på hyskorna är det då?

Jag måste köpa mig nya nu. Jag har riktigt bävat för detta. Antar att jag har 80-85 B nu. Ja jag vet inte. Får ta en provardag i BH djungeln. Får höra med bästaste Maria om hom följer med.


Sen så vill jag ha råd från alla mina läsare. Jag måste ju köpa nya vinterjackor. Jag har hittat en på lindex.se

http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=9841532&styleid=9841530&path=3403475;3215210;3232566;3563771;9656

Här är länken. Kolla in den och tala om om det är jag. Den tyckte jag var jättefin. Så egentligen så kommer jag säkert att köpa den. Men please kolla och kommentera. Vill ni inte att kommentaren ska visas så bara skriv det. Då tar jag bort den.


Det här med kläder har ju som ni vet varit ett problem. Eller egentligen ett LYXproblem. Just nu så har jag ett par svarta byxor, ett par jeans som är på gränsen till för stora och en jeanskjol. Det är det jag har att ha nertill. Och nu har jag varit så smart att jag har köpt strumpbyxor. De kan jag ha till både kjolen och tunika/klänning. =)=)


Jag har ju berättat att jag får 100 kr för varje kilo jag går ner av min mor. Det är nu 2800! =) Funderar på att fråga på att få dem och följa med till Ullared. Kommunal har nämligen medlemsresa dit. Förra gången jag var på Gekås så tyckte jag att det var jobbigt. Men nu har jag ju gått ner mer och kanske börjat lära mig min storlek. Där skulle jag kunna få tag på billiga byxor. Och vinterjackor. =) Får höra med mor.


Nu ska här storstädas. Jag har jobbat med valet, mitt hem har inte riktigt tagits hand om. Men nu ska jag gottgöra det! När maken kommer hem ska han komma hem till ett nystädat hus! =)


Ha det bra


//Kathy

 
 
Ingen bild

Camilla praktikant

22 september 2010 10:20

Hej!
Jag tycker jackan var jättefin, men det beror på hur mycket mer du ska gå ner för tänk om du bara kan ha den en säsong, det vore ju synd på en sån dyr fin jacka ;)
Jag var till ullared i somras och passade på att köpa en vinterjacka där som satt åt och det var inte alls snyggt... då.... nu passar den som handsken :) Och sen är det ju detta med att man formar om sig i kroppen osv även om det inte syns på vågen så tar det tid innan kroppen återställer sig till ett "normalläge".
Kan lova att jag gick med lätta steg denna gången när jag var till ullared så det kommer säkert gå kanon bra för dig och det är så mycket roligare när man har ett större utbud att kolla igenom ;)
Lycka till!
Kram Camilla

 
Ingen bild

Johanna

22 september 2010 15:28

Hej! Det du funderade på med BH:ar... När du köper en ny BH ska du knäppa den i de yttersta hyskorna. Sen allteftersom den blir använd, tänjer den ut sig, och då ska du flytta in, och knäppa längre in. Detta för att den ska passa "hela sin livstid"! Hoppas du blev lite klokare på detta! Kram och lycka till!

Kathy Överby Nilsson

22 september 2010 17:33

Hmmm....jo kanske lite klokare....så det har inte med storleken att göra?

Tack=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards