Alla inlägg den 26 september 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 26 september 2010 20:46

Tittar på Johnny -Sveriges fetaste man. Kan inte hjälpa det, men jag tycker så synd om honom. Han har ätit själv. Men det gjorde jag också. Och det gör vi alla.

Han sa gång på gång att han vet inte hur det kunde gå så långt. Precis samma tankar som jag har nu. Han väger X antal kilo mer än mig, fast vi har samma problem. Vi är matmissbrukare!! Går ner några kilon och sen går upp det dubbla. Jag kan inte göra annat än att fundera på hur det skulle ha gått för mig om jag inte gjort denna operation....Skulle jag ha hamnat i samma situation som Johnny?? Inte omöjligt! Jag är ju en matmissbrukare! Kommer alltid att vara det. Precis som en nykter alkoholist.


Och nu till annat...


På onsdag fyller jag år. Och idag fick jag åka och köpa mig en jacka. Och det gjorde jag. En svart fin ull jacka...Den fick jag av min älskade make. =) I fredags så var han med och tittade på jackor. Och föll för en röd jacka. Den tyckte han att jag skulle ha. Nog med svart tyckte han. Men svart blev det. Och gissa storleken!!

En jacka i storlek 40/42 införskaffad =) Den passar precis. Så även om jag går ner 5-10 kilo nu så kommer den att passa. =) Och för första gången tyckte jag att jag såg smal ut. Vilken känsla!! =) JAG?? SMAL?? Nja inte smal. men mindre.

Och nu har jag gått ner 30 kilo. =) Varje månad så finns det en vecka som jag bara rasar i vikt. Det var denna veckan det. Resterande veckor så ställer kroppen om sig. Maken sa det att även om det inte visade nåt på vågen, så ser han att magen drar ihop sig. Kul!! =)


Nu ska jag hålla maken sällskap framför TVn.


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards