Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 11 oktober 2010 20:49

Suck!! Åkte ju på köpcentret för att kolla på de där kläderna som jag sett på nätet. Men jag hittade inte de kläderna. =(( Hittade inte nåt jag ville ha. Provade en lång polotröja. Tänkte köpa den, men så blev det inte. Kom inte på vad jag skulle ha till. Den var i orange. Så jag kom hem med enbart mat. Får göra ett nytt försök en annan dag....

Och dessutom blev det heller inget Fitness "spel" till Wiin.


Nästa lördag ska jag på fest!!! =)) Så jädrans kul!! Och då är det ju detta med kläder...igen. Men då har jag och brudarna bestämt att vi ska träffas och shoppa tillsammans. =)) Jag har TÄNKT att det ska bli en svart klänning, men man vet aldrig! Ska bli kul att bara träffa brudarna!!!!


Har precis sett på Ullared! Vilka människor. Ola-Conny och Morgan är helt klart bäst. Berättade ju att jag ska dit, skrev visst fel datum. I början på november var det visst. Eller kanske det var slutet på oktober....ja det spörs!!!


Nu har jag iallafall gjort en kycklingwok till lunch imorgon. 


Ha det bra


//Kathy



Av Kathy Överby Nilsson - 11 oktober 2010 11:26

Ja Ni läste helt riktigt!! JAG måste börja träna!!!!

Maken köpte en träningcykel till mig. De har jag inte suttit mycket på. Blir förhoppningsvis mer under vintern. Det jag har känt i flera dagar är att jag vill börja springa -igen. Jag och bästaste Maria gjorde ju det förr, för väldans många år sen.

 

Jag läste en blogg här på bloggplatsen, från en kvinna som tränar "mycket". Jämför man med mig så är det mycket. Kommer inte ihåg vad bloggen heter. Men iallafall skrev hon att det finns inget som heter "inte har tid för träning". Jag håller med. Det handlar om prioritering!! Jag måste börja prioritera mig själv mer. Problemet är väl inte att jag inte har tid, utan det är motivationen!! Jag måste börja motivera mig själv till träna. Jag och maken är sällan hemma samtidigt. Så det är inte helt lätt med 5 barn. MEN då har jag kommit på en snille idé. Förutom träningscykeln så har jag faktiskt spelkonsolen Wii. Och till den så går det att köpa nåt "spel" som heter Fitness nånting. Tror det kostade runt 1200-1300. Vad kostar ett årskort på gymmet?? Har alltid sagt att jag VILL börja med Aerobics eller liknande, men har alltid tyckt att jag varit för tjock för det. Konstigt!! För man tränar väl för att gå ner i vikt och hålla sig pigg.

 

Idag ska jag få åka till köpcentret och kolla de där kläderna jag länkade till igår. Ska då även passa på att kolla in det där "spelet" till Wii!! Kanske det jag ska lägga pengarna på??? hmmm........får fundera på det!!

 

Vill ju gå ner ca 15-20 kilo till. Och för att lyckas med det tror/vet jag att det är träning som gäller!!

 

Nä det var allt för nu

 

//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards