Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 14 oktober 2010 20:03

Jag har lämnat in ringarna!! Om 2 veckor kan hämta dem. Personalen visste inte hur det skulle gå med ringen som har stenar. =(( Men om det skulle bli nåt skulle de höra av sig. Men oj vad små fingrarna blivit. Jag hade nu 16,5, förr 18. Så det betyder att mina fingrar har gått ner 1,5.  =)) Trodde faktiskt att mina fingrar skulle bli mindre. Har alltid tyckt att mina händer har varit så små. Men ack vad jag bedrog med. Jag har små händer Ja!! Men det är inte samma sak som att de är smala.


Hoppas verkligen att det går att göra mina ringar som jag vill ha dem. Personalen funderade på om jag inte kunde ha ringarna på en annan finger. NEJ! sa jag. Jag är gift och ska ha dem på rätt finger!!! Hon frågade nog för att få veta hur jag gör om det inte går att göra dem mindre.


Har inte vågat och talat om för maken att jag hade väntat med äktenskapet om jag visste att jag skulle fatta detta beslut. =) Tror jag ska låta bli.....


Angående kläder jag skulle köpa för presenten. Jag har köpt en svart tunika på Cubus, ett par jeans tights (tror de heter jeggings eller liknande) och 5 par strumpor på H&M. Jag gick in på Kappahl förut. Såg nåt fint, men det kanske var för fint.... Och en annan rolig grej hände inne på Kappahl....det kom tre unga tjejer och gick förbi affären och säger "-här inne finns det bara kärringkläder". HAHAHA!! Då är det nu bestämt!! JAG ÄR EN KÄRRING!!!


När det gäller jeans. Jag har en sån konstig kroppsform!! Jättesmala ben, undermagen är ganska smal och en rumpa finns nästan inte. När det sen kommer till magen över "midjan" så är den större än undermagen. Ska jag då ha jeans så blir de så stora i benen och häng i "röven", fast de passar i "midjan". Detta är INTE fint. Så det får vara tights och strumpbyxor en stund till.


Nej nu ska jag bara vara


//Kathy

Av Kathy Överby Nilsson - 14 oktober 2010 16:08

Efter middagen ska jag åka till Guldfynd. Jag har nämligen inte kunnat använda mina vigselringar på evigheter. Det känns så iallafall. De har blivit så stora. Ringarna åker av.

Jag var inne på Guldfynd igår för att höra mig för. Förlovningsringen skulle inte vara några problem. Men ringen jag fick på mitt finger när jag gifte mig visste de inte riktigt. Frågan är ju hur mycket för stora är de? Jag fick prova en igår, strlk 17 tror jag. Den var även den för stor!! Så vi får se hur det blir. Kanske får smälta om?? Ja, Gud vet!! Men jag tror ju inte fingrarna blir mindre nu...


Så om du har tänkt att göra en GBP, förlova dig inte. Inte heller gift dig före. Vi har nu varit gifta sen 23 maj 2009. Hade jag visst att jag skulle operera mig hade nog giftermålet fått vänta!!


Skriver mer efter turen till Centret


//Kathy

BMI

Av Kathy Överby Nilsson - 14 oktober 2010 13:45

Jag har gått ner ytterligare ett kilo =)  Så nu var min BMI på 30,1. Förra veckan var det på 30,5. Jag ligger fortfarande i FETMA kategorin. Ska bli riktigt kul när jag kan kalla mig överviktig...hahahaha!!!


Nu har jag alltså gått ner 31 kilo!! =)=)=)


Skriver säkert mer sen, nu ska jag planera en köttfärslimpa till middag!


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards