Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Funderar

Av Kathy Överby Nilsson - 20 oktober 2010 20:48

Jag har kommit på att jag har så mycket jag funderar på om dagarna, ibland även på nätterna. Inte bara kring min vikt utan om allt möjligt. Jag är en funderare!! Så nu har jag planer på att byta inriktning på min blogg. Kommer absolut inte att sluta skriva om min viktnedgång. Men vill även dela med mig av mina tankar kring livet som mamma, bonusmamma, bonusfarmor, bonusmormor, bonussvärmor, dotter, syster, svägerska, svärdotter, vännina, fackligt förtroendevald, politiskt förtroendevald och sist men inte minst som fru. Ibland nångång är jag bara JAG!! =)) Händer inte så ofta, men så är det väl att vara vuxen. Ibland pratar barnen om att de vill bli vuxna så de får bestämma själva. Ibland önskar jag att jag var liten så jag slipper ta ansvar. I de olika roller jag har så handlar det om att ta ansvar, fatta beslut. Ibland tycker jag att det vore så skönt om någon bara kunde tala om för mig vad jag ska göra. Men det händer inte. Det är inte stora saker jag menar, utan att någon kunde tala om vart jag ska äta lunch tex. Eller när jag ringer maken och frågar vad vi ska ha för middag och han svarar "Vet inte", då skulle jag önska att han sa nån maträtt. Nån som känner igen sig?? Antar jag att de flesta gör.

Samtidigt så vet jag att tex maken tycker att det är bättre att jag bestämmer själv för då får jag som jag vill!! =))


Nu ska ni få veta vad jag har funderat på idag, det är en hel del, men ska bara ta en sak. Igår såg vi den nya "Robin Hood" filmen. Alla har säkert sett de gamla filmerna. Den med Kevin Costner har de flesta sett iallafall. Tror den kom i början på -90 talet. Det som nu har satt igång min hjärna är att det stämmer inte. Filmen stämmer inte med historian. Jag kan ju naturligtvis ha fel. Vill inte berätta mer ifall någon tänkt se den. Filmen är jättebra. Men som sagt så finns det saker som gör mig förvirrad.


Idag har jag och June varit och provat kläder inför en fest vi ska på till lördan. Vi har sprungit i provrum och skrattat åt oss själva och åt varandra. Vi har haft skitkul!!! I vilket fall som helst så köpte June sig en jättefin klänning och en tuff jacka till. Blev jättebra!! Själv så hittade jag efter många turer till provhytten och många skratt en fin blus? Jag vet inte om man kan kalla den för blus. Det är ingen tunika. Jo men det är nog en blus. Till denna hade jag tänkt att ta jeanskjolen. Men nu vet jag inte längre, funderar på byxor!! June hade rätt.... Men vi har haft kul!! Ser framemot lördan!!! =))))


Så vad tror ni?? Ska jag byta inriktning på min blogg???


//Kathy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards