Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Fredag

Av Kathy Överby Nilsson - 22 oktober 2010 07:50

Idag tog jag och flickorna en ledig dag. Småflickorna alltså. Felicia är ju femteklassare, så hon måste på skolan. Jag ligger fortfarande i sängen, flickorna gick för att titta på Disney Channel. Det enda jag ska göra idag är att justera ett protokoll, men då kan flickorna följa med.


Imorgon ska jag på fest. Härliga Veronica har bjudit in till kalas. Ska bli sååå kul. =)) Det var till denna fest som jag och June var och köpte kläder till. Men nn kanske jag ångrar mig =( Jag ska se om jag hittar en länk till blusen jag köpte....http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=11004035&styleid=11004033&path=3403475;3215210;3232566;3563771;9657

Den här är det, fast jag köpte den i svart. Och här är den jag funderar på istället:

http://www.kappahl.com/ProductImages/KAW_699447_F_1.jpg


Alltså vilka problem....I Malmö där springer nån omkring och skjuter folk med utländsk härkomst. JAG vet inte hur jag ska göra med kläder till en fest...hmmm...

Känner mig väldigt ytlig. Men oavsett vad jag har för klänning/blus så hoppas jag att de får tag på den där mannen/kvinnan som utför dessa dåden. Fast kunde läsa i Aftonbladet att ett vittne hade sett en man med skägg....


Om jag nu ska ha den där blusen som jag redan köpt, så funderar jag på vad jag ska ha till. Enligt June fick jag inte ha strumpbyxor. Fniss!! Nej då visar jag ju en hel del som bara min man har tillgång till. Hade funderingar på jeanskjolen. Men har nog ändrat mig. Ska kolla igenom min byxhög. Jag köpte ju ett par jeans tights. Kanske kan man ha dem?? Och svarta stövlar med klack?? Tål att tänkas på...

Läste förresten att Bengt Westerberg skulle avgå som ordförande för Röda Korset...men det är väl inte riktigt sant?? Han ställer inte upp på omval. Men det är inte riktigt samma sak.... Avgår man så gör man det under den tiden man har uppdraget. Fast jag tycker ju att han gör rätt!!

Häromdagen när jag lämnade flickorna på dagis/förskolan så ställer den minsta sig framför en spegel och speglar rumpan och sidan...hmmmm.....tyckte nog att jag såg mig själv där....Får tänka mer på hur jag gör och säger!! De tar efter så fort!!


Dagen idag så ska jag först och främst gå upp, sen ska jag ta lite tvätt och disk. Efter det ska jag ta med flickorna ut och se vad vi kan hitta på innan snön kommer, sen ska vi justera protokoll. När detta är gjort är det dax att inhandla en eller två tårtor, äldsta hemmavarande grabben gör sista dagen på sin praktik idag. Då ska man bjuda på tårta!! =))


Om nån har funderingar kring ringarna så har jag inget hört än....det betyder då troligen att det går bra!!!


Ha en bra dag


//Kathy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards