Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 24 oktober 2010 11:21

Nu har jag gått ner ytterligare ett kilo. Det innebär att jag enligt den där BMI uträkningen har ett BMI på 29,7. =)) Jag är alltså nu inte längre inom ramen för FETMA utan ramen för överviktig. HAHA!! Inte många som blir glada för att få veta att man är överviktig. Går jag ner ytterligare 10 kilo så är jag fortfarande på gränsen till överviktig. För att har en "normalvikt" enligt BMI så ska jag gå ner 13 kilo. Då är jag i överkant på Ramen. Jag vill samtidigt passa på att säga det att jag tänker inte på mitt BMI som nåt mått på att då mår jag bra. Absolut inte!! Jag mår faktiskt ganska bra nu!! Fast jag har massa kilon kvar att gå ner. Jag har heller egentligen inte antal kilon innan jag är nöjd. Jag är som sagt ganska nöjd med hur jag mår idag, de där ytterligare kilona som jag pratar om är ju fåfängskilon. De nu 32 kilona jag har gått ner har ju gjort att jag har förebyggt massa sjukdommar och krämpor. Fast det där med krämpor kan jag fundera på ibland. Jag har nämligen börjat få ont i bröstkorgen. Inte i hjärtat! I bröstkorgen. Känns som att jag måste trycka rätt revbenen, vilket jag oxå gör. Pratade med min mamma om det. Både hon och min man har funderingar kring att skelettet har ju fått töjt ut sig pga av min övervikt. JAG tror inte att skelettet kan flytta sig på det sättet. Men när man börjar tänka på allt fett och något förstorade organ som tidigare skulle få plats, får man att ett annat perspektiv på saken. Kanske ska ta upp detta med en läkare. Eller sjukgymnast. Behöver nog att få nån rörelse som tränar upp bröstkorgen.


Ja, då var jag ju på fest igår. Nu funderar ni säkert på vad jag hade för kläder på mig. Nästan lite skämmigt att tala om. Jag tog en klänning som jag köpte till min mormors 80 årskalas. Jag som köpt nya kläder. Eller iaf en blus.

Och nästa fundering ni har är hur det gick att inta alkoholhaltiga drycker. Det gick mycket bättre än jag hade räknat med. Faktiskt inga problem alls. Jag hade köpt med 4 flaskor Breeze (?) kan de heta så?? Med vattenmelonsmak och mango tror jag. Jaja...har kvar en. Drack även några små huttar av nåt. Och allt detta gick jättebra. Och jag som varit så rädd. Nu har jag inga problem att gå på fest utan att ta alkohol. Bara så ni vet. Men jag har varit rädd för att det skulle gå direkt till huvudet och att jag skulle hamna i koma. Det går ju inte heller att magpumpa mig....Ja allvarligt så har jag varit riktigt rädd. Men det behöver jag ju inte vara nu då. =))) Nu har väl jag inte på äldre dar varit nån storfestare.

Festen var jättekul. Träffade på folk som jag inte träffat på länge. Gamla klasskompisar. Och visst är det konstigt, de blir äldre, men inte jag. HAHA!! Det där skrev jag bara för att jag vet att jag har gamla klasskompisar som läser min blogg. Nej allvarligt talat så ser de flesta ut som man kommer ihåg dem sen förr. Det som förändras är ju frisyren.


Maken tog med sig småflickorna till sina föräldrar en sväng. Var nån båt eller brygga som skulle upp. Jag ska ta tillfället i akt och ta en uppfriskande promenad.


Ha en bra söndag folkens


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards