Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 31 oktober 2010 19:29

Imorgon natt ska jag åka till Ullared. Ska bli sköjsamt!!!! =) Vi är ett gäng damer som åker iväg. Gissa vad jag då gjorde förut?? Ingen?? Jo jag ringde min mamma och talade om att jag ville ha de där 100 kr/kilo till resan. =)) Det blir alltså 3300 kr. Blir många trosor det!! För underkläder är det jag behöver mest. De lixom inte håller sig uppe längre. Köpte faktiskt en ny BH i torsdags, en svart. Sen ska jag se om jag hittar några byxor till mig. Sen självklart kommer det att bli lite julklappar. =)))


Kan ju berätta vad som hände med mina ringar. De har kommit tillbaka och jag var å provade, de var nu för små!!! Herrejisses!! Så de skickas tillbaka igen. Jag kan berätta att det var nåt liknande när jag beställde ringarna inför bröllopet. Börjar snart tro på nåt omen!! I vilket fall som helst så får jag vänta ett tag till på ringarna!!


Åkte en snabbvist till min mormor förut. Hon hade blivit sämre. =( Men när jag kom dit så var hon iallafall så hon pratade. Läkaren hade varit där och alla proverna visade att det inte var nåt fel. Ev ett blodtrycksfall. Tanten är 80 år....

När jag kom dit så var min heliga mor där. Hon sa inte ens hej utan bara talade om att jag blir så liten. OCH talade om att så fort hon ser mig vill hon bara sluta äta. Hmmm..... Så brukar man ju tänka när man ser en riktigt tjock människa. Men det berodde alltså på raka motsatsen. HAHAHA Rolig min mamma!!!


Sen har jag tänkt på en lite konstig sak. Män som har lite för många kilon är ju inte tjocka, feta eller fula. Inte heller dumma. De har ju pondus!! Personligen tycker jag att män med lite mage är charmiga!! =) Men varför ser samhället så olika på de olika könen?? Hmmmm...


Nä nu ska jag fortsätta att jobba lite


//Kathy

Av Kathy Överby Nilsson - 31 oktober 2010 08:58

Imorgon är det 5 månader sen jag gjorde operationen. 5 månader!! Ställde mig nyss på vågen. Sen jag skrev sist har jag gått ner 1 kilo till. HURRA!! =)) Så totalt har jag gått ner 33 kilo. Ska genast kolla hur BMIt ser ut nu. Trots att jag egentligen inte tycker om BMIs uträkningsmodell. Det bästa sättet är att mäta sig med måttband. Ska nog be maken göra det idag.


Mitt BMI låg nu på 29.3 Fortfarande överviktig. Min bror var här igår. Är ju länge mellan gångerna vi syns. Han sa bara jävlar va smal du blir. Vi pratade på det här med att jag ska gå ner ytterligare 15-20 kilo.

Min bror har talt: Då ser du ju ut som bara skinn och ben!!!

 



Under veckan så fick jag höra en kollega säga att han ångrar vad han inte har gjort under sitt liv. Detta tyckte vi andra lät lite udda. Man ångrar ju oftast VAD man har gjort. Men efter lite betänkenhet så är jag villig att hålla med. Man kan ångra sådant man inte gjort!! En hel massa saker faktiskt!! Man kan ångra att man inte tog tillfället i akt när det gavs tex. Eller att man inte gjorde en operationen som skulle förändra hela livet, tidigare. Ja en hel massa saker om man bara tänker efter!!


Nu ska jag ta mig lite mat sen är det lite jobba!!!


Ha en underbara söndag


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards