Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Lite av varje -igen!

Av Kathy Överby Nilsson - 27 november 2010 23:48

Har köpt mig ny vinterjacka!! En VARM!! Jag som ALDRIG trodde att jag skulle frysa. Jag fryser hela tiden!! Har aldrig varit någon som burit strumbyxor. Nu använder jag dubbla!! HAHA!! Vi pratar inte tunna strumpbyxor....

Jackan är en längre täckjacka med pälshuva. Pälsen är lixom på insidan av huvan, SKÖNT!!

Var även idag och köpte mig en ny jeanskjol. =)) Den jag fick av bästaste Maria är för stor. Tyckte väldigt mycket om den... Men men..nu blev det en annan. Har fått nåt inlägg om att jag inte ska skriva min storlek. Men det är min blogg och jag gör som jag vill!! =)) Och det finns inget tvång att läsa min blogg!!! =))) Just för tillfället har jag en konstig storlek. Men det mesta med mig är konstigt....Kjolen jag provade först var 42a. Lite stor. Provade då en 40, den passade ju, men kändes trång. Köpte 42an. Dumt kanske.....


Jag får massa frågor om hur jag mår osv....om jag kan äta allt...


Jag mår bra! Psyket hänger med sakta med säkert....väldigt sakta... Det som är lite svårt just nu är alla blickar!! Det gör att jag känner mig obekväm. Kan inte hantera det. Vet inte varför folk tittar på mig. Både kända och okända. Spelar ingen roll om jag är på hemmaplan eller bortaplan, folk tittar på mig. Visst att jag är en offentlig person, men inte SÅÅ offentlig!! Tittar man på mig för att jag är tjock, ful?? Jag vet ju inte, då blir det bara jobbigt!! JAAA, jag vet att jag har gått ner!!

Fysiskt mår jag mycket bättre än psykiskt!! =)) Inga problem.....har en väldigt "fladdrig" mage, och "fladdriga" armar.....Annars är allt toppen! =)

Jag kan äta det mesta. Det som har blivit ett litet litet problem är att jag är hungrig, men när jag börjar äta så smakar det inte och det slutar med att jag äter för lite. Detta är inte bra!! Mat är inte gott! Känns väldigt konstigt, jag är ju matmissbrukare!! Jag ÄTER!! Men det kanske beror på min situation just nu...


Kring min situation....Förstår att skilsmässan har kommit som en chock för de flesta. Jag har ju bara rosat min man. Gör jag fortfarande. (Han är fortfarande min man) Han är världens bästa. De flesta skulle säkert göra vad som helst för att deras karl skulle va som "min". Han tar hand om barnen, städar, lagar mat, tvättar, lagar bilen, snickrar ja allt!! Ändå väljer jag att lämna honom. Jag har tänkt mycket på detta den sista tiden, hur kan jag välja bort detta? Finns nog inga svar....än. MEN en sak är väl att jag har ett annat förhållande!! Skrev ju tidigare att det inte finns nån tredje part! Jag ljög! Min tredje part tar mycket av min tid. Nämligen POLITIKEN!! Maken hade tydligen sagt till någon att -"Kathy hon försöker rädda världen" Det är nog så.

I den värld jag lever, behöver jag ha någon som säger Nej till mig på hemmaplan!! Jag behöver ha någon som tar egna beslut. Jag behöver någon som tar eget ansvar. Med de uppdrag jag har så är det få som säger Nej, jag fattar många beslut, och har naturligtvis ett stort ansvar. Detta vore skönt att komma ifrån på hemmaplan. Nu är det naturligtvis inte så att jag lämnar honom enbart för politiken.... Så hur "perfekt" maken är, så är det nåt mer jag behöver.

I min politiska värld har jag äntligen hittat nån som säger till mig!! Någon som med kritiska ögon granskar mig. Talar om för mig när jag gör fel, eller mindre rätt. Det är uppfriskande!! Jag blir naturligtvis ARG, men efter lite betänketid så kan det ju vara så att kritikern har rätt....... Hoppas denne inte läser min blogg!! =)))


Jag har numera gått ner 38 kilo. Tror det var det sist jag bloggade oxå!!


Ha det bäst!!


//Kathy

 
 
Ingen bild

Camilla

28 november 2010 07:27

Lycka till med allt :)
kram Camilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards