Alla inlägg den 19 december 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 19 december 2010 00:07

...så fyllde jag 15 år. Min mormor fyllde 60 år. Det skulle naturligtvis bli ett stort kalas. Inte för att jag fyllde 15, utan för att mormor fyllde 60. Inför kalaset så sydde min mamma en klänning till mig. En svart klänning med volanger längst ner, och till detta en bolero. Klänningen var jättefin. Min mor är duktig på att sy. Denna klänning har jag valt att spara. Boleron är dessvärre borta. Idag hade jag besök av Linda. (En föredetta bonussvärdotter). Av en eller annan anledning så kom klänningen fram. Den skulle ju naturligtvis provas. Jag provade den faktiskt för några månader sen. Då passade den inte. Men idag passade den!! :-O

Den var t.o.m för stor på vissa ställen. Vissa ställen är under armarna.....vid brösten. Sidan lixom...ja ni fattar. Och även på nedre magen. Där var den pösig. Hur är det möjligt?? Jag är mindre idag än när jag var 15!! Jag är nog lite chockad. För det är ju fortfarande så att i MIN VÄRLD ska jag gå ner 10 kilo till. Linda tyckte inte att jag skulle gå ner nåt mer. Jag har faktiskt inte hört nån som tycker att jag ska gå ner mer. Men å andra sidan var det ingen som sa att jag behövde gå ner när jag var som störst heller!!

En annan bekant trodde att jag var klar med viktnedgången, när jag berättade om de 10 kilona jag ville gå ner. Trodde inte att det skulle bli mycket att ha respekt för om jag blev mindre. Börjar fundera på om det har stigit mig till huvudet.... Eller kan det vara så att alla andra har fel?? Jag BEHÖVER inte gå ner 10 kilo. Det tror jag inte iaf. Fast jag ser ju att det finns massa mage kvar. Och vad är viktigast? Att jag mår bra eller att andra anser att jag mår bra? Men vem säger att jag nöjer mig vid 10 kilo? Idag väger jag 67 kilo. Fortfarande överviktig enligt den där BMI saken. Jag kanske ska halvera de där 10....kanske ska börja med att gå ner 5 kilo?!

Jaja.....den som lever får se!


Ha det bra


//Kathy

Skapa flashcards