Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Kathy Överby Nilsson - 9 februari 2011 10:16

Jag har haft värsta dumpingen. Trodde att jag skulle dö!! Men nu sitter jag här, livs levande. =)

Det konstiga var att jag åt sånt som jag kunnat äta förut. SMÅGODIS!! Det har inte varit några problem förut, men i söndags blev det ett problem.

Det här hände:

Jag var hemma hos min man, och vi satt och såg på film. Vi hade även en godisskål framför oss. Godisgris som jag är åt jag ju godiset. Jag åt inte de som jag redan vet att jag inte fixar, utan bara sådana jag klarar av. Trodde jag! När vi skulle gå ut för att röka kände jag mig lite olustig. Jag som brukar frysa blev helt plötsligt väldigt varm. När vi kom in igen så började jag svettas. Och sen kom mattheten. Bara att kasta av sig kläderna och lägga sig på sängen. Bad maken öppna fönstret. Sen kunde jag bara ligga i sängen och känna hur jag höll på att dö. Hjärtat slog jättefort och mattheten var ett faktum. Kunde knappt röra mig. Och jag svettades!! Sen efter ca 15-20 minuter orkade jag prata igen. Efter ytterligare några minuter var jag nästan som folk igen. Då jag haft en dumping tidigare så visste jag ju vad det var. Förra gången hade jag smakat på en muffins med glasyr.

Så smågodis är nåt jag håller mig långt undan!!


Annars så är väl allt som det ska. Går inte ner så mycket längre. Det måste ju betyda att jag nu gått ner de kilona som man går ner automatiskt med operation. Vill jag gå ner mer nu så får jag jobba själv...

Längtar verkligen till våren och sommaren, av flera anledningar. Det är varmare!! Och jag kan ha helt andra sommarkläder än jag haft tidigare. =))


Nä nu ska jag jobba lite igen!


Ha det bra

//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards