Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

Dumping

Av Kathy Överby Nilsson - 9 februari 2011 10:16

Jag har haft värsta dumpingen. Trodde att jag skulle dö!! Men nu sitter jag här, livs levande. =)

Det konstiga var att jag åt sånt som jag kunnat äta förut. SMÅGODIS!! Det har inte varit några problem förut, men i söndags blev det ett problem.

Det här hände:

Jag var hemma hos min man, och vi satt och såg på film. Vi hade även en godisskål framför oss. Godisgris som jag är åt jag ju godiset. Jag åt inte de som jag redan vet att jag inte fixar, utan bara sådana jag klarar av. Trodde jag! När vi skulle gå ut för att röka kände jag mig lite olustig. Jag som brukar frysa blev helt plötsligt väldigt varm. När vi kom in igen så började jag svettas. Och sen kom mattheten. Bara att kasta av sig kläderna och lägga sig på sängen. Bad maken öppna fönstret. Sen kunde jag bara ligga i sängen och känna hur jag höll på att dö. Hjärtat slog jättefort och mattheten var ett faktum. Kunde knappt röra mig. Och jag svettades!! Sen efter ca 15-20 minuter orkade jag prata igen. Efter ytterligare några minuter var jag nästan som folk igen. Då jag haft en dumping tidigare så visste jag ju vad det var. Förra gången hade jag smakat på en muffins med glasyr.

Så smågodis är nåt jag håller mig långt undan!!


Annars så är väl allt som det ska. Går inte ner så mycket längre. Det måste ju betyda att jag nu gått ner de kilona som man går ner automatiskt med operation. Vill jag gå ner mer nu så får jag jobba själv...

Längtar verkligen till våren och sommaren, av flera anledningar. Det är varmare!! Och jag kan ha helt andra sommarkläder än jag haft tidigare. =))


Nä nu ska jag jobba lite igen!


Ha det bra

//Kathy

 
 
Ingen bild

Camilla

9 februari 2011 10:50

Konstigt att man reagerar på olika saker som man tidigare inte haft problem med, det gör jag fortfarande och kommer väl göra det hela livet antar.
Hade gott!
Kram Camilla (praktikant)

 
Jessica

Jessica

10 februari 2011 05:56

Inte roligt med sån kraftig dumping och konstigt det är att man dumpar ibland och inte ibland på samma saker.
Jag har peppar peppar ta i trä inte dumpat än (min op 4/10) men den kommer väl när jag minst anar ;)
Måste säga att jag är grymt imponerad av din viktminskning på så kort tid man kan ju knappt se att du är samma person :o)
Ha det bra!
Kram Jessica fr Arvika

http://sirenofthewoods.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Skapa flashcards