Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Kathy Överby Nilsson - 19 februari 2011 14:30

Har en vännina som tycker det är lite "jobbigt" att läsa min blogg då allt verkar vara så positivt med att gå ner i vikt....så jag har lovat att skriva ett inlägg om vad tråkigt och jobbigt det är att gå ner!!


Hmm.....vad ska jag skriva DÅ måntro??  Ähh....jag kommer inte på nåt!!

Det viktiga är inte hur många kilo man väger. Det viktiga är att man mår bra och trivs med sig själv. Sen finns det ju naturligtvis risker med att vara överviktig. Det är ju därför Landstinget går in och tar kostnaderna för en operation.


Jag har återigen fått mig en tankeställare....min blogg är egentligen ett hån mot alla överviktiga!!  Jag skriver om hur tjock jag känner mig, om hur jag skulle behöva gå ner 5-10 kilo. Dessa kilon är ju bara ett hån mot de människor som behöver gå ner 30 kilo, 40 kilo, 50 kilo, 60 kilo osv osv....

Inte längesen jag var där själv ju. Jag är inte längre en hälsofara. Man glömmer fort......

Jag vill be alla överviktiga om ursäkt om jag verkar håna ert problem. Eftersom jag är en fd överviktig vet jag ju hur stort problemet egentligen är. Hur det påverkar hela ens liv. Inte nödvändigtvis att man mår dåligt av sin vikt och hur man ser ut. Utan hur vikten begränsar vardagen. Eller hur vikten påverkar ens framtid.


Nej nu ska jag verkligen börja vara nöjd med hur jag ser ut!! Jag ÄR nöjd!!


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards