Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

På begäran... =)

Av Kathy Överby Nilsson - 19 februari 2011 14:30

Har en vännina som tycker det är lite "jobbigt" att läsa min blogg då allt verkar vara så positivt med att gå ner i vikt....så jag har lovat att skriva ett inlägg om vad tråkigt och jobbigt det är att gå ner!!


Hmm.....vad ska jag skriva DÅ måntro??  Ähh....jag kommer inte på nåt!!

Det viktiga är inte hur många kilo man väger. Det viktiga är att man mår bra och trivs med sig själv. Sen finns det ju naturligtvis risker med att vara överviktig. Det är ju därför Landstinget går in och tar kostnaderna för en operation.


Jag har återigen fått mig en tankeställare....min blogg är egentligen ett hån mot alla överviktiga!!  Jag skriver om hur tjock jag känner mig, om hur jag skulle behöva gå ner 5-10 kilo. Dessa kilon är ju bara ett hån mot de människor som behöver gå ner 30 kilo, 40 kilo, 50 kilo, 60 kilo osv osv....

Inte längesen jag var där själv ju. Jag är inte längre en hälsofara. Man glömmer fort......

Jag vill be alla överviktiga om ursäkt om jag verkar håna ert problem. Eftersom jag är en fd överviktig vet jag ju hur stort problemet egentligen är. Hur det påverkar hela ens liv. Inte nödvändigtvis att man mår dåligt av sin vikt och hur man ser ut. Utan hur vikten begränsar vardagen. Eller hur vikten påverkar ens framtid.


Nej nu ska jag verkligen börja vara nöjd med hur jag ser ut!! Jag ÄR nöjd!!


//Kathy

 
 
Ingen bild

Annepanne

19 februari 2011 16:31

nä nä...inte hånar du mig inte!

Du inspirerar ju mig naturligtvis i MIN kamp mot att må bra och bättre och dessutom få känslan av att minska mitt tryck mot jorden!!

Vi har ju alla våra bördor/kappsäckar att bära och varför alla vi som är överviktiga är ju det oxå pga minst lika många olika skäl som det finns just övervikgtiga!

Jag väljer ju inte att göra ett operativt ingrepp, mest pga att jag varit nära o dött de gånger jag gjort stora ingrepp och att jag gett mig fan på att besegra spökena i mitt huvud som gör att jag inte fattat bättre tidgiare.
Men det är ju MITT sätt att bearbeta/ta tag i min övervikt.

Så för min del så tar jag inte åt mig att du skriver om din viktresa på vare sig nästan 40 kg eller "bara" 5 kg....det är ju RESAN det handlar om ...eller hur?

Men det är ju därför man bloggar oxå...lr hur...för att få skriva av sig där och inte behöva PRATA kanske med alla vitt o brett om hur man tycker och känner...att man får lixom berätta utan andras avbrott!

Lr?

Lycka till säger jag, njut av DIN resa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards