Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Kathy Överby Nilsson - 26 februari 2011 23:36

Inte ofta jag bloggar två dagar i rad....men ibland händer det! =)


Jag skulle ibland önska att jag inte var så "hård". Med det menar jag "känslokall". Alltså det är svårt att förklara.... Jag tillåter inte mig själv att vara känslig. Jo, jag vet att det låter märkligt. För tex Maria som känner mig, vet att det inte alls är så att jag är "hård, kall och rå". Det är väl endast Maria och en nära vän inom den politiska världen som vet att jag egentligen är en riktig mjukis. Men varför är det så då?? Vad har hänt som har gjort att jag byggt upp en mur, jätte hög och stark mur??? Jag har ingen aning!! Är jag rädd för att bli sårad? Det är vi väl alla?!

Jag skulle vilja sluta vara "rädd" när någon börjar komma "för nära". Istället försöker jag få bort "någon". Få "någon" att bli irriterad eller arg, bara för att inte släppa "någon" nära. Vad skulle vara så farligt?? "Någon" betyder inte en kärleksrelation, "någon" kan lika gärna vara en vän. Vill bara poängtera det så det inte börjar florera fler rykten om att jag har ett förhållande med någon. Hur skulle "kalla" jag kunna ha det? Egentligen är det ett under att jag har haft förhållande överhuvudtaget. Jag kan tänka mig att med min make, så var det så att jag kände mig trygg. Jag kunde lita på honom. Det kan jag fortfarande! De flesta som följer mig via bloggen vet att vi har separerat. Finns ju flera anledningar till det, men jag vet att det vi gör eller pratar om stannar hos oss. Säkert därför som Maria fortfarande efter så många år är en nära vän. Men den politiska vännen då? Var väl så att när vi började "jobba" ihop så upptäckte vi att vi hade mycket gemensamt. Sånt man inte ofta pratar om. Vi litar på varandra. Vi blev helt enkelt vänner. Jag vet att om det skulle hända mig något, skulle jag bara kunna ringa honom och han fanns för mig. Jag kan gråta inför honom (har inte hänt än), skratta, bli arg....utan att han måste analysera eller kritisera. Han bara finns där. Ja det är en han!! Men i min politiska värld blir ofta de runt mig "könslösa". Det handlar ju inte om man står eller sitter när man kissar, utan om hjärnan och det sunda förnuftet. Om han läser min blogg så vet han genast att det är honom jag menar. Du har betytt och betyder mycket för mig!!! =)


Det jag menar är att jag vill kunna ta till mig om någon faktiskt säger något positivt till mig, inte om mig som politiker eller facklig, utan om mig som person. Det här kan ju verka märkligt med tanke på mina tidigare inlägg. Där har jag varit irriterad när folk hela tiden pratar om hur jag ser ut och om hur smal jag blivit. Fortfarande så!! Men jag har ju ett inre!! Jag skulle vilja ta till mig om någon uppskattar mig som person, utan att fundera på vad syftet är.....utan att försöka skrämma bort personen. Men jag får väl börja att ta itu med det "problemet"!! Varför ska det vara så mycket lättare att ta till sig negativ kritik än positiv kritik??


Är det överhuvudtaget någon som förstår nånting av detta inlägg??? Nästan så jag inte gör det själv..... Jag ska helt enkelt ta itu med en nytt kapitel i mitt liv!!  =)) Det är väl inte värst så här på kvällskvisten??!! =))

Från och med NU ska jag bli en mjukare person, inte för mjuk!! =))


Over and out


//Kathy

Skapa flashcards