Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Lite av varje...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 mars 2011 23:09

Nu var det ett tag sen jag skrev igen. Det har varit mycket ett tag. Och vad jag kan se i min "stora svarta" så lär det vara så ett tag till......


Jag skrev ju om Kalla fakta sist... jag har än inte hunnit se hela programmet om Fetma operationerna. Har sett lite små snuttar här och var. Vad jag har sett så måste jag vara lyckligt lottad. Eller om det helt enkelt inte har gått nog länge än. Jag vet ju inte det.

Jag har inte haft några komplikationer. Kan äta det mesta. Fast det är inte helt sant. Jag har ju ändrat mina matvanor. Jag klarar inte av för fet mat. Inte heller sött. Avstår allt som har med efterrätter att göra. Men klarar vissa choklader. Äter inte bröd, eller egentligen är det väl så att jag äter inte vetedegsprodukter.... Så heter det garanterat inte!! Men inga bullar, inte smörgås. Fast jag har kunnat äta när det har varit hård skorpa. Det konstiga är att man lär sig ganska snabbt att avstå... Vet inte hur många mötet och träffar jag varit på nu på slutet där man har serverat semlor. Jag har inte ens haft lust att äta en. Vet att det inte skulle funka. Och då vill jag heller inte ha.

Däremot kan jag äta kakor. Inte om det är florsocker på, och inte om det är för sött. Så när jag vet att jag ska få kaffebesök köper jag ofta och gärna hem kakor från Göterborgskex. Vet inte riktigt var de heter. Men det är ganska stora kakor med olika saker i. Nötter, choklad, bär.....ja lite av varje..Himmelskt Goda!!


En bekant i min omgivning ska troligtvis få operationen. Jag är lite rädd för att jag ska ge en fel bild av operationen till denne. För mig har det ju bara varit bra. Men det är inte samma sak som att det kommer att gå bra för min bekant... 


Hur går det med min mjuka linje då.....inget vidare måste jag nog säga.....mitt tålamod sätts på prov alltför ofta. Finns nån som klarar det oftare än andra....

Men Gud ska veta att jag verkligen försöker!!


Får inte lika många kommentarer om hur jag ser ut längre!! =)))


Har haft diskussion under veckan om feminism. Tycker inte om det ordet. Jag tycker att det är väldigt ålderdomligt!! Jag tycker inte att man ska välja in kvinnor på olika uppdrag endast tack vare kön/ på grund av kön. Det ska väl handla om kompetens och engagemang oavsett kön??

Detta har gjort att jag har börjat provocera nåt "gruvsamt". Jag har nu börjat tala om att anledningen till mina uppdrag måste ju vara för att jag är så jävla snygg och för att man ska ha nåt fint att titta på. Så måste det ju vara?? För kan det vara så att man har valt mig för att jag har kompetens och engagemang??? Nej....eller???  Jag kommer att fortsätta att provocera ett tag till. Jag vet att jag har blivit vald därför att man har trott på min kunskap och på mitt engagemang. Det handlar alltså inte om vad jag har för kön. Fast i denna mansdominerande värld jag befinner mig i, måste jag nog ändå säga att jag inte ofta har märkt av att jag har blivit annorlunda behandlat för att jag är kvinna. Det har hänt!! Ofta av samma person, Men tar det mer som att jag är ett hot!! =))


Nej nu blir det sängen!! Trött!!


//Kathy


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards