Alla inlägg den 6 april 2011

Av Kathy Överby Nilsson - 6 april 2011 10:37

Ja,  nu var det minsann längesen jag skrev nånting. Får försöka bättra mig.


Mycket jag ska försöka förbättra mig på. Det är vad jag har lärt mig denna veckan. Både när det gäller min viktnedgång och i mitt vardagliga liv.


När det gäller viktnedgången så måste jag lära mig att äta bättre. Förra veckan så var det jättejobbigt att äta. Mat smakade inte, jag fick tvinga i mig maten. Detta är inte bra!! Jag var yr och trött hela förra veckan. Vilket inte är så märkligt om man inte äter. Eftersom jag dumpar en hel del nu förtiden så är jag även rädd för att äta. Dessa saker gjorde att jag rasade ytterligare 2 kilo i vikt förra veckan. Egentligen ska jag väl vara nöjd för det. Men det är jag inte!! Klart att jag vill gå ner mer, men inte på detta sättet.

Jag måste snart införskaffa en helt ny garderob. Igår hade jag tänkt att ha en jeans kjol. Denna är i strlk 42. Den ramlade av. Den är alltså för stor. Så jag letade fram en annan kjol. Vet ej vilken strlk, men även den var för stor. Så det fick bli en tunika i strlk 44. Jo, den är alldeles för stor. Men en tunika får ju gärna vara för stor.


I mitt vardagliga liv måste jag lära mig att ha tålamod och inte "trampa folk på tårna". Jag har aldrig nån tanke med att "trampa någon på tårna", men ibland när tålamodet inte är det bästa så gör jag just det, omedvetet. Jag gör folk ledsna och besvikna. Och det är så tråkigt när jag inte förstår att jag gör så!! Det måste jag bli bättre på. Både för min och andras skull!! Måste även lära mig att en del människor faktiskt bara vill mig väl. Istället för att bli misstänksam, så borde jag säga tack för att du bryr dig om mig!! Det hör ju till min nya livsstil när det gäller mjuka linjen. Fast nu på slutet har det inte funkat så bra. Men hoppas att allt löser sig till det bästa!!


Jag har även sätt på mig vigselringarna igen. =) Jag är ju faktiskt en gift kvinna.



Nej dax att ta itu med vardagslivet och hoppas att jag inte trampar någon på tårna!


//Kathy


Ovido - Quiz & Flashcards