Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Kathy Överby Nilsson - 4 maj 2011 22:21

För ett år sen var jag rejält överviktig. Och då menar jag rejält överviktig. Har ju gått ner 46 kilo. Och är ännu inte smal. Nu VET jag att många kommer att säga att det är du visst. Men är det nåt vi tjockisar kan så är det att dölja (eller försöka dölja) hur vi ser ut med hjälp av kläder. Så även om säkert många tycker att jag är smal så har väldigt få av er sett mig utan kläder. Jag kan inte komma på nån som sett mig utan kläder, förutom min familj. Även stackars Bästaste Eva får ibland ta en titt på min mage. Hon och min bror är lite roliga när det kommer till min mage.....de tycker att den är ful!! HAHA!! Och det är så sant. Men ska inte klaga. Vet att det finns de som har det värre...


Eva var med mig på köpcentret förra veckan...vi tittade på kläder. Och jag blev chockad!! Jag hade sett en så fin skjorta på Kappahl. Så vi gick dit och provade den. Kommer inte ihåg minsta storleken de hade nu, men den var för stor i modellen. Vi gick då på Cubus. Ni vet den där affären som det inte finns kläder åt mig i..... Jag provade några skjortor. Jag fick gå ner till storlek 36. Fast den var lite trång. Jag var i stor chock. När jag sa det till Eva så funderade hon på om jag hade nån uppfattning om hur jag ser ut. Det var typ " välkommen till verkligheten ". Och verkligheten den kom inne på H&M. Där hängde det oxå fina skjortor. Den jag köpte var i storlek 44.  Och jag har sagt det förut. Man kan bli deprimerad av att gå in på H&M. Fast jag var fortfarande i chock av Cubus..... =)


Och för Er som funderar på hur det blev på 1 maj ska ni nu få veta.

Jag åkte till Lindex för att köpa jeansklänningen. Men oj vad den inte passar min kroppsform. Jag är inte gjord för jeansklänning. Inte gjord för klänningar som framhäver mina "former". Ja ni skulle bara ha sett hur det såg ut. Jag har fortfarande ganska stor byst. Vi pratar inte Dolly Parton här!! Sen är jag lite mindre strax under bysten, sen kommer vi till magen. Magen är stor. Så en klänning som ska sitta åt var inte riktigt min grej.... Så jag gick till Kappahl för att prova den vita.....de hade inte den!!! =( Så jag gick till MB. Vet inte riktigt vad det står för. Men hittade där en vit fin klänning. Provade den i XL. Men tyckte nog att den var lite stor. Så tog en L. Frågade expediten om hjälp. Gissa vad hon sa när hon såg mig i klänningen!? "- oj vilken söt flicka det kommer här". Söt?? JAG!! Flicka??? JAG!!! Jag är en ung kvinna i mina bästa år. Just där och då kände jag mig som en liten flicka. Klänningen har en "smock" runt livet....eller egentligen just nedanför bysten. Jättefin. Men att ha kläder som är så avslöjande är ju inte riktigt jag....Jag fick fråga flera ggr om jag såg tjock ut. Hur som helst så hade jag på mig klänningen..... =))


Nej nu ska jag nog sova lite......


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards