Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Kathy Överby Nilsson - 1 juni 2011 23:01

Idag är det 1 år sen jag gjorde min Gastric Bypass operation. Detta året har gått fort. Jag har gått ner nästan 50 kilo på ett år. Det är många kilon det. Och för att inte prata om storlekar. =)


Igår var jag och tog prover inför samtalet med läkaren till veckan. Inte kul alls. Är ju livrädd för nålar. Tycker helt enkelt inte om att ta prover. Men men....jag bet ihop!! Det skulle tas vikt och mått runt magen oxå. Detta gjorde mig inte så jätteglad. Trodde att det skulle bli roligt. Men icke!! Det har resulterat i att jag "börjat banta". Banta i min värld numera är inte samma sak som banta för ett år sen. För då handlade banta om att svälta sig själv. Så är det inte nu. Jag vet ju att jag måste äta. Men får verkligen tänka mig för vad jag äter nu. Borde väl egentligen få skäll!! Jag ska väl inte behöva banta?? Jo, det ska jag visst det. Jag vägde mer än jag trodde. Eller rättare sagt, min våg visar inte samma som på Vårdcentralen. Detta är mycket jobbigt!! =( Vet hur dåligt jag mådde i julas då jag gick upp ca 2 kilo. Det var inte roligt. Nu gick det ju ganska lätt att gå ner de kilona. =) Frågan är om dessa kilona jag ska ner nu blir lika enkla....hoppas det. Är så rädd för att bli överviktig igen. Min stora fasa. Idag när jag var på konsum så stod jag och värderade om jag skulle köpa nutriletten jag höll i handen, eller om jag skulle låta bli. Jag lät bli. Dels för att jag inte tycker om nutrilett och dels för att det är bättre med mat.

Vet inte riktigt om jag kan beskriva med ord hur dåligt jag mår av detta. Har talat om för omgivningen att jag "bantar". Och får bara höra att jag är löjlig och att jag har problem. Ja det är möjligt!! Men om jag mår bättre av att gå ner i vikt så är det väl bra?? Eller?? Det tror jag. Mitt mål nu är att gå ner 5-6 kilo.


Nu ska jag fortsätta se på TVn.


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards