Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

"Det som göms i snö kommer......"

Av Kathy Överby Nilsson - 21 juli 2011 23:03

Idag trodde jag att min man skulle idiotförklara mig. =)  Jag har nämligen märkt att under allt fett som fanns på min kropp, så finns det massa saker som jag aldrig sett. Tex idag så fick jag se att jag har massa blodkärl på fötterna. Maken bara tittade på mig när jag förklarade detta märkliga som jag hade sett. Först skrattade han sen tittade han bara jättekonstigt på mig. Felicia förklarade att alla människor har blodkärl på fötterna....ja så är det säkert! MEN jag har aldrig sett dem tidigare. Inte mina!! Sen en annan sak som jag har märkt är att jag har synliga knäskålar. Alltså det är "hål" på sidorna....har aldrig varit så tidigare. Sen så har jag även börjat märka av revbenen. DET är en konstig känsla!!!! Har ju visst att jag haft revben, det har ju alla. Men jag har lixom inte känt dem, och absolut inte sett dem. Men nu gör jag ju det!! =) Undrar just vad mer jag kommer att upptäcka??


Igår gick jag inte min dagliga promenad.....hade annat som fick gå före. Detta har gjort ont i mig idag. Jag har ju fuskat!!! Så då tänkte jag att detta måste jag ju straffas för!! Så planen var ju att gå dubbelt så långt idag. Men sen tänkte jag en gång till. Ska ju inte se promenaderna på det viset. Ska ju inte behöva straffas för att man inte gått en dag. Så jag gick idag min vanliga runda.


På söndag funderar jag på att gå uppför Valfjällsbacken. Den där skidbacken som jag skrivit om tidigare. Tror att jag är mogen för det nu.....Den som lever får se!!


Ha det bra


//Kathy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards