Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Smal- En dans på rosor??

Av Kathy Överby Nilsson - 1 augusti 2011 01:05

Jag har nog under hela mitt liv tänkt att bara  jag vore smal skulle allt bli enklare. Varför skulle det det??? Är livet enklare för en smal person är vad det är för en överviktig person??

Jag fick ju en fråga en gång av en vän som frågade mig om jag möttes av en annan respekt nu än som överviktig, den frågan har etsat sig fast.

Men är det enklare för en smal än för en överviktig?? Får man mer respekt som smal??


Livet är nog inte enklare nu än tidigare. Det är samma vardagsproblem som tidigare. Få tiden att räcka till, göra alla till lags, umgås med nära och kära. Inte för att det är ett problem.....tiden är ett problem.....man vill så mycket!! Men däremot har jag ju märkt att jag inte har problem med att göra saker med  barnen längre. Tidigare tyckte jag att det var jobbigt att hitta på saker med dem på offentliga ställen. För att man skämdes över sin kropp. Jag har under sommaren varit med barnen på flera ställen utan skämmas. =) Jag var i lördags på en stor lekpark med delar av barnen. Där kommer en mamma med två barn i barnvagn. Hon var kraftigt överviktig. Och jag hör henne säga till barnen att de var tvungna att gå igen för det fanns inga lediga gungor. =( Det fanns lediga gungor, och även massa andra saker för barnen att hitta på. Kände så igen mig....Jag blev väldigt ledsen, dels för hennes och barnens skull, men även för Felicias skull. Undrar vad mycket hon har gått miste om för att hennes mamma varit kraftigt överviktig?!


Det här med respekten som jag nämnde här ovan......hmmm......jag tycker inte att jag får mer respekt nu än tidigare av folk i min omgivning.


Jaja....min vikt är fortfarande 57 kilo. Kommer nog inte klara gå ner 2 kilo innan jag börjar jobba igen. Men intalar mig själv att det beror på att jag bygger muskler nu när jag går så mycket. Och muskler väger ju mycket=)))


Har lämnat in min vigselring återigen för förminskning. Har även fått beställa en ny förlovningsring då kusinerna Bus -makens barnbarn- bestämde sig fär att "låna" ringarna när jag tagit av dem för att rulla köttbullar. Vigselringen hittade Felicia, men förlovningsringen är borta.


Ja det var väl att för nu....


//Kathy

 
 
Ingen bild

Marie

1 augusti 2011 01:42

Är din målvikt 55 kg? Jag väger ca 55 kg och har alltid velat vara större... aldrig är man nöjd... ;-)

Kathy Överby Nilsson

1 augusti 2011 02:32

Så är det nog!! Man är aldrig nöjd. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Skapa flashcards