Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Kathy Överby Nilsson - 4 augusti 2011 20:30

Ska bli skönt att börja jobba snart igen. Komma tillbaka till gamla rutiner. Just för tillfället så sköter jag inte maten alls. Förut så åt jag på nästan exakt samma klockslag varje dag. Det funkar ju inte nu när man går upp olika tider varje dag. Och sen har jag under sommaren haft perioder då jag inte haft matlust. De dagarna är jättejobbiga. Jag VET att jag måste äta, men inget smakar!! =(


Jag har nu efter ett år kommit på att jag nog ska hålla mig undan potatis. Vilket jag inte sörjer jättemycket. Men det kan bli lite enformigt med pasta och ris. Potatisen gör att jag blir "övermätt". Och eftermätt. Jag blir inte god mätt så som jag blir av pasta tex. Så jag ska i fortsättningen hålla mig undan potatis och se hur det funkar. Att jag har levt på knäckebröd är ju ingen hemlighet, men inte heller det smakar längre. Har just nu en period där mat är lite jobbigt. I övrigt mår jag skitbra!! =) Antar att detta med maten blir bättre bara jag kommer tillbaka i rutiner igen. Får tro det....


Och som jag skrev här ovan så mår jag skitbra för övrigt. Är väl ingen underdrift att våren var hektisk. Var mycket på en gång, både privat och i mina olika uppdrag. Men nu verkar det som att jag har fått tagit igen mig och även fått den hjälp jag behövde.


Behövde nog bara skriva av mig lite.......=))


//Kathy

Av Kathy Överby Nilsson - 4 augusti 2011 13:02

Nu har det nog slagit slint totalt!!! Vi har ett litet uthus på gården som just för tillfället används till förråd......det gamla brann ju ner. Men det är ju så att det ska upp ett nytt uthus så småning om.

Detta lilla uthus har jag nu planer på att göra om till Fåfängans hus!! =)) Ett litet hus med solarium och lite träningsredskap. =) Undrar vad maken säger när jag kommer med den planen?? Hmmm......Känner jag honom rätt blir det nog bara en suck! =)


Men vad bra det vore att ha ett rum med lite träningssaker i. Då skulle ju inte bara jag kunna träna, utan hela familjen!! Gubben behöver oxå träna.......hehehe....

Det lilla huset är inte isolerat så man får ju helt enkelt se till att hålla värmen uppe på egen hand......


Jajajajajaja.......den som lever får se....


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards