Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

Massa tankar....

Av Kathy Överby Nilsson - 7 augusti 2011 20:21

Efter denna helgen har jag massa tankar och funderingar.


För att göra det så kort som möjligt.....En kille skulle under helgen gissa min vikt...denne gissade på 62 kilo!!! Jag fick lite lätt panik!!!Det är 5 kilo mer än jag väger!!!! Min kompis som var med märkte nog ganska snabbt att jag blev panikslagen. Hon mer eller mindre "idiotförklarade" mig och sa att 62 kilo inte är mycket. Men för mig är det egentligen inte de där 62 kilona som stör mig. Utan de 5 kilona!! Jag räknar mig inte själv längre som kraftigt överviktig, och då är 5 kilo väldans mycket. Då jag inte längre är jätteöverviktig så syns varje kilo så mycket tydligare.....

Nu FÖRSTÅR jag oxå att det är ganska omöjligt att pricka rätt. Men det tog mig ganska hårt!! Jag vet det är jättelöjligt.....men så är det! Kontentan av detta är att jag nog kommer att jobba hårdare att gå ner till min "målvikt".


En annan sak jag funderat på under helgen är hur andra människor hanterar min viktnedgång. De flesta tycker bara att det är bra för mig att jag gått ner, att jag verkar piggare och gladare. Men sen finns det människor som inte riktigt kan hantera det. Eller jag vet ju inte om det handlar om min viktnedgång..... Men under helgen har jag fått varit med om nåt riktigt lågt.....Lägre nivå får man nästan leta efter. Det är så lågt att jag inte ens klarar att skriva om det.


Jag är så glad att jag har människor i min närhet som tar mig för den jag är. Som inte bryr sig om hur jag ser ut eller hur jag rullar mina köttbullar........Vi är alla olika!! Så länge vi lever inom normen för Svea Rikes Lag är det ju OK.

Tack Anna-Karin för att du finns och för att du inte bryr dig ett dugg om hur jag ser ut eller hur jag lever mitt liv.


Finns många människor jag skulle kunna passa på att tacka....men nöjer mig så här!!


//Kathy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Skapa flashcards