Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Kathy Överby Nilsson - 21 augusti 2011 22:03

Jag skrev ju för en tid sedan att jag skulle utesluta potatis. Detta för att jag blir äckligt mätt. Detta har jag ju nu gjort. Men det ÄR lite enformigt. Så idag så kokade jag mig kålrot och morötter till det stekta fläsket. Det funkade skitbra!! =) Så nu kommer här att ätas kålrot och morötter!! Ser även roligare ut på tallriken.


Igår var jag med min kära bror i Stora Staden Karlstad. Efter ett IKEA besök så gjorde vi centrum osäkert. Tanken var att brodern skulle köpa sig lite nya kläder....Vilket han gjorde. En tröja och några strumpor!! =)))

Vi gick in på en affär i Karlstad som gjorde oss båda stumma av chock!! En för oss helt vanlig tröja kostade 1199:-!!!!! Och det hängde en flanellskjorta på ett ställ för det nätta priset 2199:-!!! Vi lämnade den affären ganska omgående.....


Men hur som helst....När jag är i Karlstad annars så är det oftast i jobb, då är det inte att springa i affärer. Så jag hade aldrig varit på nåt som kallas "MittiCity". Men in dit gick vi ju naturligtvis! =) Som jag har berättat tidigare så har jag haft en dröm om att äga Levis jeans igen...köpte ju ett  par förra helgen. Supernöjd!!

Men vet ni vad?! På "MittiCity" fanns en egen affär med Levis kläder!! =) DIT skulle ju jag...Brodern följde lagomt road med!! =) För att göra en lång historia kort så köpte jag mig ett par svarta jeans, samma modell, en storlek mindre.


På kvällen igår så var vi några tjejer som träffades för att senare gå på Folkets Park!! I de flesta situationer där det är kvinnor med så pratas det ju om min operation och om min viktnedgång. Så även denna gång. Och utan att gå in på allt vi pratade om så blir jag återigen medveten om att jag omedvetet sårar människor. Jag väger ca 56 kilo och tycker att jag är tjock! JA! Så är det! Jag har, i min värld, en enorm mage! När jag vägde 110-115 kilo så tyckte jag oxå att jag var tjock! När jag vägde 80 så kände mig tjock......ja ni förstår. Det spelar ingen roll hur många kilo man väger, för problemen är de samma. Tror jag har varit inne på detta förut.... Jag tycker det är lika jobbigt att köpa kläder nu som förut....vrider och vänder framför spegeln och tycker att jag ser tjock ut, precis som tidigare. Men som en av tjejerna sa igår - Du har iaf fler kläder att välja på nu!! SANT!!

Men en gång tjock alltid tjock!!!  Bara för att vågen visar mindre kilon och kläderna har en annan storlek så har inte huvudet ändrat sig!!!

Jag ångrar inte operationen. Absolut inte!! Men livet blir inte en dans på rosor för att man går ner i vikt........

Tänk på det!! <3


//Kathy

Skapa flashcards