Alla inlägg den 4 september 2011

Av Kathy Överby Nilsson - 4 september 2011 19:32

Jag har börjat att tänka på familjens matintag. Detta är nog säkerligen inte alls bra.... Men det lastas in mat i "kakhålet".

Tallrikarna är fulla av mat.....överfulla!! :-O Sen tar man en nästan lika stor portion till............ Jag har glömt hur det var innan..... De kanske gjorde så innan oxå...

Och efter detta överintag blir man ju naturligtvis övermätt, vilket gör att man blir trött och orkeslös.

Nu har jag gett "order" om att om man fortfarande är hungrig efter den första överfulla tallriken, så får man ta knäckebröd. Men då är man inte lika intresserad längre.


Så min nya strategi ska nog bli att familjen får äta som mig!!! Inte lika små portioner....men på samma tider. Då kan det inte finnas en chans att de skulle orka dessa tallrikar.


Maken har väl en viss förståelse för mitt resonemang.....men tonårsgrabben är inte lika förstående. Nu är det absolut inte så att de inte får mat.......vi pratar BERG av mat!!!!!


//Kathy -som blir mer och mer medveten om sitt matmissbruk

Av Kathy Överby Nilsson - 4 september 2011 18:13

Jag gjorde det!!! Jag gjorde det!!!


Idag hade jag bestämt mig för att gå uppför den där skidbacken. Och jag åkte dit och gick och gick och gick. Det var hur jävla jobbigt som helst!! Klarade heller inte hela backen. Men det ska jag göra nästa gång. =)

Efter att jag gått så åkte jag hem och gjorde ett ombyte på mina fötter + att jag fixade mat till familjen....sen tog jag en tur till. För Er läsare som bor i Eda tycker jag absolut att Ni ska ta en tur till Valfjällstornet. Själva Tornet är stängt pga underhåll, men utsikten är inte stängd. Nästan så jag skäms att som både kommunpolitiker och uppväxt i kommunen inte har besökt denna underbara plats tidigare. Jag har sett Tornet tidigare.....men då har det varit när jag åkt slalom. Vem är intresserad av ett Torn och av utsikten då lixom?? Och som de flesta av Er vet så har jag inte åkt slalom sen ungdomens dar. Jo, jag gjorde en tur i vintras, men då var jag salig över at ö.h.t åka slalom så jag tänkte inte på Tornet.


Nu har jag snart uppnåt alla mina mål. =) Jag kommer i ett par Levis jeans igen, har åkt slalom och gått uppför Valfjället (fast jag är inte klar). Det jag har kvar är väl Boda Borg......Känns som jag har fler mål?!?!?!?!?!


Ja, ett mål jag har numera är ju att inte väga mer än 60 och heller inte mindre än 55 kilo. Och jag håller mig därinne.......


Over and Out


//Kathy 

Skapa flashcards