Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Tänk om....

Av Kathy Överby Nilsson - 10 september 2011 11:29

Tänk om jag hade bangat ur där den 1 juni 2010. Om jag inte hade lagt mig på det där bordet. Hur hade mitt liv då sett ut idag??


Det finns ju inget svar på den frågan. Det är jag ju medveten om. Men ändå kom den funderingen i morse. Vad hade jag vägt om jag inte hade tagit steget??  Återigen.....det finns inga svar!!


Det jag KAN konstatera är att jag inte hade åkt slalom, inte köpt de där jeansen, inte varit ute och sprungit. Inte hade varit så pigg, inte hade haft all den energin....

Säkerligen har jag blivit "tuffare", fast det är nog inte sånt jag märker.....det märker nog andra. Men ibland kan jag reagera själv, finns vissa situationer där jag agerat på ett sätt jag ALDRIG skulle ha gjort tidigare. Om det har med bättre självkänsla att göra, det har jag ingen aning om.

Däremot tänker jag inte lika mycket på om jag är störst i ett rum längre. Det gjorde jag alltid förr. Nu gör jag bara det ibland.....


En liten fundering är oxå om andra är annorlunda mot mig nu än tidigare. Det finns vissa bekantskaper jag har, som jag inte tror hade varit som de är idag om det inte varit för min GBP.... Men jag kan ha fel. Men det handlar inte om nån annan än mig själv egentligen.....


Ha det bra


//Kathy


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards