Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Kroppen beter sig mycket märkligt!!

Av Kathy Överby Nilsson - 20 september 2011 21:57

Nu har jag nog kommit till mina sinnens fulla bruk. Det händer att jag gör det!! =)


Kanske ska sluta att leva efter de där siffrorna på vågen?! Kanske jag ska börja mäta mig igen istället?! För återigen så står jag still (mer eller mindre) i vikt, men kläderna blir för stora. Jag pendlar mellan 56 och 58 kilo. Och nu vet jag att en viss dam som börjar på E (inte bästaste Eva), kommer att bli tokig!! Men OM jag skulle "leva" efter vågen så skulle jag egentligen vilja väga 50 kilo. Men nu gör jag ju inte det!! Inte idag iaf.

Men eftersom jag är vid mina sinnens fulla bruk idag så kanske det räcker nu när jag kan ha Felicias röda byxor i stl 158. När mina nya Levis jeans i stl 29 börjar bli för stora. När de andra Levis jeansen i stl 28 även de börjar bli stora. Då kanske jag ska vara nöjd ändå?!

När min man säger att han snart känner ryggraden när han tar mig på magen, kanske jag ska börja tänka mig för.

När revbenen börjar sticka ut, det kanske är nog nu?

När det gör ont om jag ligger på magen, eftersom höftbenen sticker ut, borde nog vara nöjd nu?!


By the way.....Såg igår i Aftonbladet.se att man sökte kvinnor som fått en drömkropp efter en Gastric Bypass operation. Jag svarade!! Men inte för att jag har fått en drömkropp, utan för att förklara att jag tror att det är få som anser att de fått en drömkropp. Att de som fått beviljad en operation av Landstinget har ett högt BMI. Och att man därmed i de flesta fall får hud som hänger och dallrar!! Har inte fått nån respons på det mailet.......



Over and out


//Kathy


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Skapa flashcards