Alla inlägg den 23 september 2011

Av Kathy Överby Nilsson - 23 september 2011 21:48

Ojoj......är lite lätt nervös!! Ska träffa min kära mor imorgon. Har inte träffat henne på säkert två månader. Pratade med henne i tfn förut och berättade lyckligt att jag nu vägde 55 kilo. Det var ju inte direkt nåt jublande i andra änden. När jag i samma veva talar om att jag har 5  kilo kvar, blev det ju inte direkt bättre.......

Hon tyckte att jag var på gränsen till mager när vi sågs senast.

Så var ju tvungen att fråga maken om han tyckte att jag var mager, han sa Ja! =(

Jag vill inte vara mager!! Tycker inte heller att jag är mager.

Men vem avgör när man är mager? Och varför får jag höra det, när ingen sa att jag var fet?? Varför tycker vi att det är värre att tala om för feta människor att de inte är hälsosamma än tala om för magra människor att de är just magra?? 


Hur som helst så ligger jag nu och funderar på vad jag ska ha för kläder imorgon när jag träffar mamma...... Kommer väl på nåt!!


//Kathy

Av Kathy Överby Nilsson - 23 september 2011 15:02

Nu har det hänt!! ÄNTLIGEN!!! =))


När jag ställde mig på vågen idag visade den 55 kilo!! =)) Jag klarade det!!!

Fast det var ju så att det skulle ske innan sommaren var slut, menmen.....bättre sent än aldrig!!

Så då är ytterliga ett delmål klart. Nu ska jag försöka mig på att njuta lite av den här "segern".....sen handlar det om att fortsätta mot nästa mål!! Det sista!! Jag har nu 5 kilo kvar tills jag är nöjd!!!! Sen har jag en fundering på det lösa skinnet. Hur mycket väger skinn?? Så kanske det är lite dumt att sikta på 50 kilo? Tänk  om det lösa väger 2-3 kilo?? Har jag då gått ner till 50, betyder det att skinnbortagningen skulle enl BMI göra mig underviktig......


Träffade idag en gammal klasskompis när jag handlade......hon kände igen mig!! =)

Det som var lite "gulligt" var att hon frågade vad det var hon inte fick säga!! Fortfarande så är det så att jag tycker det är jobbigt att höra att jag har blivit fin....var jag ful innan?? Sen handlar det väldigt mycket om VEM som säger det!!!

Sen brukar jag ofta få höra att jag blivit så smal/liten....Ifortsättningen så ska jag säga det att så länge de inte sett mig utan kläder så ska man hålla tyst!! =))


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards