Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Kathy Överby Nilsson - 8 oktober 2011 18:12

Ja, så är det nog!! Jag mår bra! Är nöjd med det mesta här i livet. Visst, det finns alltid saker som kan bli bättre......men i det stora hela...........Ja, då är jag nöjd!


Måste berätta nåt väldans roligt!! =) IAF för MIG!!! Jag skulle gå ut med några vänninor. Detta var förra helgen. Jag hade under vecka fått hört att jag har försummat dem.....Och det är SANT!! =( Men nu skulle det rättas till tänkte jag!! Så under dagen, förra lördagen, så umgicks jag med familjen, som jag oxå har försummat, och på kvällen, några av mina vänner.....

Men nu till det roliga! Jag hade bestämt att jag ville ha en ny svart klänning. För de som känner mig väl, vet att det finns en del svarta klänningar i min garderob....men ville nu ha en ny. Hur som helst, tog med mig delar av familjen in på H&M och kollade klänningar. T.o.m maken klarade jag få med mig in.. =))

Hittade en klänning inne på Felicias avdelning..... hmmmm.....Prövade en klänning i strl 170 och den passade..... Det är ju bra att jag kan förklara detta med att det beror på att jag är så kort!!!! =))))

Men det var inte dit jag skulle komma med allt detta!!! Jag hittade en enkel svart ganska kort klänning för endast 99 kronor. Gick och provade den, och den satt bra!! Maken tyckte absolut att jag skulle köpa den =). Om det handlade om att han ville hem eller om det faktiskt var fint.....ja det får nog stå för honom!! ;-))

Men när jag kom hem så tyckte jag nog att det blev lite tråkigt.....så jag tog helt enkelt ett skärp efter Julle...och satte på mig det runt om...lite långt ner!! JAG?!

Lite roligt är det faktiskt!!! Det är första gången i hela mitt liv som jag har haft en tightare klänning, för det första, och med ett skärp som markerar nån typ av midja eller liknande!!! Och jag kände mig ganska fin!! =))


Så tro det eller ej, nu har jag varit och köpt ett eget skärp!! Och en klänning/lång Polo som är lite tightare...... NU börjar det äntligen bli riktigt kul att handla kläder!! Känner inte så mycket längre att jag behöver dölja min kropp!! Känner mig helt enkelt inte längre tjock!! Kanske därför jag mår bra?! För det gör jag verkligen!! Visst, jag har ganska fulltecknade dagar, men jag har KOLL!! Vet att det kommer att vara många dagar och nätter borta en stund framöver. Mycket jobb!! Men som sagt, jag har KOLL!!! =)) Det är för en med kontrollbehov GULD värt!! =)) Har slutat att ta livet på så stort allvar.....Det löser sig......


Det enda jag mår dåligt över är alla människor runt omkring mig som jag inte hinner med....Det är inte roligt!! Hoppas de förstår att det inte är personligt!! Tänker främst på Bästaste Maria och Bästaste June!! Jag har enormt dåligt samvete!!! ENORMT!!!! Jag har både sett och hört att Ni har ringt, och tänkt att jag ringer upp sen.....Sen....ja....Maria känner ju till att det kan vara ett tag....

Antar att Ni båda läser min blogg, det är ju enda sättet ni får veta vad som händer i mitt liv!!!!

Jag vet att jag är dålig på att höra av mig!! Förlåt!! :'((

Men...alltså....jag kan ju lixom....host......hmm.......host......boka....in ....er.....host....skäms.......

Ni betyder så mycket för mig båda två!! <3 <3 <3


Detta är iaf den klänningen/LångPolon jag har köpt mig. På Lindex fanns denna! =)

 


Ska nu ta hand om lite disk och sätta igång en tvättmaskin, sen blir det soffan!!!!!


Ha en fortsatt trevlig helg!!


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards