Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Ett sätt att koppla av

Av Kathy Överby Nilsson - 6 november 2011 08:36

Nu har jag inte skrivit på evigheter. Då är det nog dax nu.

Vad har hänt sedan sist då? Hmm....! Min vikt är säkert spännande......jag pendlar mellan 55 och 57 kilo hela tiden. Jag har ju nångång bestämt mig för att jag ska inte väga mer än 60 och inte mindre än 55 kilo. Så det går bra nu!! =)

För ett tag sen så skrev jag säkert att jag ville gå ner till 50 kilo, men då ser jag nog sjuk ut........

Ska försöka jobba bort mitt chokladberoende. MÅSTE ha choklad varje dag!!!! Har försökt med mörk choklad, men funkar så där.....


Har ju skrivit flera gånger att jag behöver nåt som gör att jag kan koppla av. Hur roligt jag än tycker det är att jobba så måste man även kunna koppla av. Nu har jag hittat ett sätt som är både roligt och nyttigt!! JAG BAKAR!!!

Det har blivit kanelbullar, kanelsnurror, vetelängder, skolebröd, thékakor, frallor, bröd. kolakakor......ja herregud!!

=)) Det är både roligt och avkopplande!!! Familjen uppskattar verkligen mitt nya sätt att koppla av.

Jag har under en period var ganska mycket borta. Både kvällar och nätter. Det är inte så roligt. =( Men när jag då kommer hem och börjar baka så kommer några av barnen och vill vara med. =) Att få stå och baka och prata med min högt älskade dotter är guld värt. Hon berättar vad som händer och sker i hennes liv, samtidigt som vi gör något tillsammans. =)) Även 16 åringen kommer och vill va med. Enda gången de ser mig vara på samma ställe i flera timmar!! =)) Minstingen är med och hämtar saker till bakningen.....=) Och maken kommer och bara ler. En dag sa han "- Tänk att det skulle ta 10 år innan jag skulle få se dig baka." Hmmm......! Detta är inte riktigt sant!! Men nästan.......

Nu funderar jag på julbaket!! Och även på att göra piroger så barnen bara kan värma när de kommer från skolan. Men det får bli under veckan.


Nu ska jag göra mig klar för dagen, handla lite, skriva ett yrkande och sen är det möte som gäller!!


Ha det bra!


//Kathy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards