Alla inlägg den 27 november 2011

Av Kathy Överby Nilsson - 27 november 2011 18:47

Idag är det ju som bekant första advent. Lite konstigt känns det med tanke på att det inte finns nån snö. Idag har det varit 10 +grader. Helt sjukt egentligen!!! Jag vill ju ha snö!!!!


Men det var inte det jag skulle skriva om. Till kvällsfikat idag så skulle vi "jula" till det lite med pepparkakor och lussebullar. Lussebullarna som jag för övrigt bakade idag. UTAN SAFFRAN!! Jag vet!! Då är det inte Lussebullar. =) Men tycker inte om saffran. Hade i grädde och kesella. Det blev unerbara bullar med russin på, som SER UT som Lussebullar!!!

Till detta hade vi mjölk, julmust och glögg.

Då kan jag berätta att GLÖGG kan jag inte dricka nåt mer. Dumpade! Inte så hemsk dumping som det har varit tidigare....men hemsk nog för att jag inte ska ta Glögg igen!!!

Har ju säkert skrivt tidigare om att jag inte kan äta vetebröd. Är det nybakat så funkar det bra. Och om jag har vätska till så funkar det  sådär.......


Så den som läser bloggen och dumpar på sött, kan jag tala om att Glögg är ingen höjdare!!!


Ha det bra!


//Kathy

Skapa flashcards