Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Nyårslöften?!

Av Kathy Överby Nilsson - 21 december 2011 13:46

Nu är det snart jul och jag vet inte vart mina julkänslor tagit vägen..... Idag var det ju lite roligare att titta ut iallafall!! Det snöar ju faktiskt!! =)

Men jag fortsätter och letar efter julkänslor. Men måste man ha det?? Jag ser mest framemot att få lite lugn och ro. Om man nu får det....! Men inga krav och måsten.....Eller?? Det ska pyntas och julstädas och göras julgodis och julklappar....Och för att inte prata om julmaten!!! Alla har SINA favoriträtter. Felicia SKA ha potatis, köttbullar, brunsås och broccoli....Ingen skillnad från annan dag egentligen.... =) Jag MÅSTE ha surkål!! Och Ribbe/revbensspjäll. Gubben ska ha allt möjligt konstigt. Sill, lax, sylta mm mm mm. Omelett med stuvning hör nog till min favorit oxå.... Jaja.....Jag tycker att den bästa dagen är annandag jul. Då är barnen upptagna med julklapparna de fått, oftast så "behöver" man inte åka nånstans....DÅ kryper jag upp i soffan och ser nån dålig film!! =)) MYS alltså!!


Ifjol, efter jul mådde jag jättedåligt...psykiskt!! Blev arg för inget och kunde lätt hamna i tårar. SÅ ska det inte bli i år!! Nåt har jag ju lärt mig!! =) Och nu i efterhand är det ju jättelöjligt att jag mådde dåligt!! Jag gick upp 2 kg! =S Det tog mig kanske 2 veckor att gå ner de där kilona, men det var ju ingen världskatastrof. Man ska faktiskt passa på att njuta lite av julen och allt gott det har att erbjuda i matväg! =D Man får ju bara se till att ta itu med det så fort som möjligt efter jul. Så jag tänker faktiskt försöka njuta....går jag upp så får jag väl ta itu med det!!

Nånting jag faktiskt har börjat med -lärt mig- är att istället för att ta den där chokladbiten eller nåt annat mindre bra så tar jag knäckebröd!! Som de flesta vet lever jag på knäckebröd....Under julledigheten så ska jag passa på att vara mycket ute och gå. Röra på mig, ta med mig Felicia kanske......!!! =)


Kollade förresten mitt BMI förut. Har inte gjort det på evigheter. Det var 21.8 Så det betyder att jag numera är normalviktig. Lite skillnad från 42.3 som det var när jag skrev in mig. =)) Men det här gör att jag kommer in på mitt nyårslöfte. Tycker egentligen att det är löjligt med nyårslöfte... Så varje år har jag lovat att inte ha några nyårslöften. Men det ska jag faktiskt nu. Jag lovar att inte vara så fokuserad på min vikt!!! Ska vara mer fokuserad på att må bra!! I övrigt ska jag vara precis som vanligt. Tänker inte sluta röka! Tänker inte sluta festa, när tillfälle ges! Tänker inte sluta äta godis! Det är väl sånt folk brukar ha i nyårslöften??


Så hörs vi inte innan så önskar jag Er en


God Jul och Ett Gott Nytt År



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards