Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Kathy Överby Nilsson - 1 januari 2012 16:34

Och vad ska det handla om då måntro?!


Inte en susning så jag ska skriva bara på måfå....om det nu är ett ord? Min blogg!! Hittar nog på lite ord som jag vill!! Lite som Pippi!!


Idag är det ju 1 januari 2012. Jag ser framemot detta år. Precis som alla andra år. Tror egentligen inte att det är skillnad från föregående år. Visst, jag blir ett år äldre. Får två tonåringar i huset. Till hösten börjar den näst minsta i första klass. I mitt "yrkesliv" kommer det nog att vara som tidigare. Full rulle!! Jag trivs med att ha Full Rulle!!! Det jag inte trivs lika bra med är att inte ha full koll. Då mår jag inget vidare. Anledningen till att jag skriver yrkesliv inom "-tecken är att jag är tjänstledig hela 2012 från mitt ordinarie arbete, för att vara en tillgänglig förälder och för att kunna utföra mina fackliga och politiska uppdrag. Det är redan nu så det börjar fyllas på i min stora svarta med olika uppdrag. Tycker det är roligt. Våren ser ut att bli fullspäckad!!! =)

Däremot tycker jag det är mindre roligt att vara hemifrån. Iallafall när det blir övernattningar. Ibland kan jag tycka att det är rena semestern.....men det blir allt som oftast merjobb när jag kommer hem. Vet inte om jag har berättat att jag har autister i familjen. 2 av barnen är autister.  Det är nästan ett heltids jobb bara det. Men det är på gott och ont.... Man får vara många steg före....ibland efter. Men autister är väldigt sällan tillgjorda....man får oftast höra sanningen. Ibland lite väl brutalt!! =) En gång när jag skulle ut och festa och hade väl sminkat mig mer än vanligt, får jag höra att jag ser ut som en häxa!! =) Vilket säkert då var sant i en autists värld. Får ibland frågor om hur jag orkar hålla på med allt jag gör och med alla barn osv osv.... Det funderar jag oxå på ibland. Men det på hemmaplan gör att det på bortaplan blir avkoppling. Samtidigt som det på bortaplan gör att det blir avkoppling på hemmaplan. Jag har levt så här så länge. Detta är mitt liv. Att ha fem barn varav två är autister är inte så märkligt för mig. Alla barnen har olika behov och egenskaper. Man får göra det bästa utav det.

Oavsett vart jag är försöker jag lägga ner 100 procent. Så att hitta någon fritid och avkoppling är inte alla gånger så lätt. Men jag tror att jag har hittat min......! =) Operationen i sig gör ju naturligtvis att jag har mer ork.....det säger sig ju själv....fast JAG märker det inte.....men omgivningen gör det!!! =)


Nej nu ska jag fortsätta att njuta av att både jag och maken och fyra av fem barn sitter på samma ställe....vi ser på Kalle och chokladfabriken!!!


God fortsättning på det nya året........om det behövs!!


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards