Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Kathy Överby Nilsson - 31 januari 2012 20:54

Imorgon kl 09.00 gäller det!! Då ska jag vara på Vårdcentralen för att försöka få en remiss. =) Ser framemot besöket med både lättnad och fasa.

Tänk om läkaren anser att jag ska pröva andra läkemedel först?! Jaja...är ju öppen för förslag förstås. Operation är ju egentligen sista utvägen. Det kanske FINNS läkemedel som hjälper mig. Det måste isåfall vara nåt mirakelpiller....eller liknande!! Men får ju inte HELT ge upp!!


Antar att läkaren skickar mig vidare till en annan distans för övervägande....


Nu när det är "lugnt" så känns det som att det går ju, men vet ju att dagen D kommer så småning om. Så jag tar det ena benet framför det andra och hoppas på det bästa imorgon. En rapport kommer!!!


När det gäller min viknedgång, jag vågar inte ställa mig på vågen!! Jag är rädd att jag har gått ner. Finns vissa symptom... Ett par jeans som jag har tyckt varit lite trånga är inte jättetrånga längre...Ett par andra byxor som jag gett till Felicia passar helt plötsligt.  Och vigselringarna börjar återigen bli för stora. Vill inte titta på vågen. Vill inte väga mindre än 55. Imorgon lär jag säkert behöva ställa mig på vågen när jag är på VC. =(  Konstigt hur man blir. Förut hade jag panik för att jag vägde för mycket. Men har nog kommit till ett stadie där jag faktiskt börjar förstå....!

Förra veckan så skulle vi ta gruppkort i det politiska utskott jag sitter. Fick då en liten chock. Förstår verkligen vad folk menar. Finns ju snart inget kvar. Skulle jag gå ner mer nu skulle jag se sjuk ut.

Tycker det är ett STORT framsteg av mig!!!! =)


Over and out


//Kathy

Skapa flashcards