Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Kathy Överby Nilsson - 24 juni 2012 21:09

Jo, då var det så igen att jag har lite beslutsångest. Men denna gången ska jag inte upp i nån talarstol. =) Nu ska jag umgås med min dotter och hennes kusin och Bästaste Anna-Karin. =) De två F:en vet inte vad vi ska göra. De har bara fått ett varsit sms om att de ska vara klara kl 18 ett visst datum. Och att de ska vara finklädda, men inte FÖR finklädda!! =)) Tror och hoppas att det kommer att bli en rolig kväll! MEN vad ska jag ha på mig? Så ni får väl välja ni då!! Den vita från Lindex eller den svart/vita från H&M??



    //Kathy

Av Kathy Överby Nilsson - 24 juni 2012 15:38

Har nu inte uppdaterat min blogg på RIKTIGT länge. Nu är det nog dax.


Jag har flyttat till en egen lägenhet och allt känns bra. =) Jag och maken är bra vänner. Vi springer väl inte benen av oss hos varandra, men vi ringer till varandra flera ggr i veckan.

Barnen är hos maken när de vill eller när han vill eller när jag måste vara borta för uppdrag. Det funkar så bra!! =) Trodde att det skulle bli konstigt för flickan som har diagnosen Autism. Men hon är bara glad! =) Allt funkar över förväntan. Både jag och maken hade nog sett framför oss en tid med mycket slit för flickan. Att hon skulle må dåligt. Men inte heller!! =) På BUP sa de att tryggheten sitter ju inte i väggarna. Tryggheten har de ju med mig. Det är jag som har haft mest hand om barnen. Varit hemma med dem när de var små osv. Även om tryggheten finns med min make oxå förstås. Och han finns ju hela tiden med i bilden. Han är absolut inte borta!! =))


I vår lägenhet försöker vi att hitta VÅRT hem. Och vi har lyckats bra. Det är en del kvar. Men det finns en hemkänsla. Har tapetserat i hallen och målat två röda väggar i tv-rummet. Det som ska göras nu inom en snar framtid är flickornas rum. Där ska det målas rött och rosa. På flickornas begäran!! =) Efter det är det Felicias rum!! Vet inte riktigt va vi ska göra där...hon kommer med nåt nytt hela tiden.


Att flytta verkar vara något som alla fick nåt bra utav. Jag mår bättre än nånsin, maken verkar må kanonbra, barnen -alla- verkar må toppen!! =)


Med min vikt händer det inget. Jag står still!! Äter väl inte som jag ska...men försöker. Borde röra på mig mycket mer....Men va fasen!! JAG MÅR JU BRA!!!


Ha en fortsatt trevlig dag/kväll/vecka


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards